Search Menu
Home Novosti Menu
Novosti

Istraživanje pokazalo da bi ecstasy mogao uspješno liječiti PTSP

Očekuje se da bi mogao dobiti medicinsko odobrenje do 2023. godine

  • Mixmag I Foto: Mixmag
  • 17 May 2021
Istraživanje pokazalo da bi ecstasy mogao uspješno liječiti PTSP

Novo istraživanje pokazalo je da pacijenti s posttraumatskim stresnim poremećajem mogu ublažiti simptome u roku od nekoliko tjedana ako se liječe MDMA-om.

Organizacija Mind Medicine sa sjedištem u New Yorku provela je ispitivanje kako bi testirala vjerojatnost da se ecstasy koristi medicinski, dajući pacijentima poznatu party drogu uoči savjetovanja i terapije. U ispitivanju je sudjelovalo 90 ljudi, od kojih je polovica dobila lijek, dok je druga polovica dobila placebo, a nijedna skupina nije znala što su dobili. Studija je pokazala da dvije trećine pacijenata koji su uzimali MDMA nisu imali dijagnozu PTSP-a dva mjeseca nakon ispitivanja. Znanstvenici su otkrili i da je 32% ljudi koji su dobili placebo ušlo u remisiju nakon ispitivanja.

Iako su do sad obavljena samo dva medicinska ispitivanja, oba su dala pozitivne rezultate oko toga da se MDMA u budućnosti koristi u medicinske svrhe. Treće ispitivanje je trenutno u tijeku i moglo bi se odobriti do 2023. ako se dobije zeleno svjetlo.

Jennifer Mitchell, neurologinja sa Sveučilišta u Kaliforniji koja je vodila ispitivanje, izjavila je: “Ljudi s dijagnozama koje je najteže liječiti, a koje se često smatraju nerješivima, reagiraju na ovaj novi tretman jednako dobro kao i drugi sudionici studije. Zapravo, sudionici kojima je dijagnosticiran disocijativni podtip PTSP-a doživjeli su ozbiljno smanjenje simptoma od onih bez disocijativnog podtipa.“

Mind Medicine Australia također je proveo nedavno istraživanje o MDMA-u kao lijeku za probleme mentalnog zdravlja poput depresije, stresa i tjeskobe. Dobrotvorna organizacija pozvala je australsku vladu da počne koristiti MDMA i psihoaktivni lijek psilocibin na pacijentima.

Drugo je istraživanje pokazalo da MDMA potencijalno može biti i bez tzv. 'spuštanja' koje nastupa nakon prestanka djelovanja. Doktor Ben Sessa, istraživač i psihijatar izjavio je da korisnici nisu u deficitu serotonina već se tako osjećaju “zbog nedostatka sna, pretjeranog vježbanja i korištenja droge.”

Load the next article
Loading...
Loading...