Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Deetron: "Scena trenutno privlači puno ljudi, pa tako i one koji su u njoj iz krivih razloga"

Slavni DJ nam u ekskluzivnom intervjuu otkriva svoj glazbeni put, inspiraciju i novo izdanje

  • Gaia Radić I Foto: Jos Kottmann, Press
  • 26 July 2019

Sam Geiser odnosno Deetron, svjetski je poznati techno i house producent i DJ koji je na globalnoj sceni aktivan već više od dva desetljeća. Intervjuirali smo ovog detroitskog entuzijasta povodom njegovog skorog nastupa u kolovozu na pulskoj tvrđavi Kaštel u produkciji event management kolektiva Music After Dinner. Ispričao nam je ponešto o svojim trenutnim okupacijama kao što su svjetska turneja i objavljivanje zadnjeg EP-a "Body Electric", rekao nam je što preporučuje od svježije glazbe i veseli li se svojem nastupu na pulskom Kaštelu.

m: Cijeli život proveo si u Bernu u Švicarskoj. Što nam možeš reći o njegovoj lokalnoj sceni? Ima li Švicarska mnogo dobrih producenata i DJ-eva u usporedbi s Belgijom, Njemačkom ili drugim državama koje predvode u elektroničkoj glazbi?

D: Bern je jako tih i miran grad i to je ono što mi se sviđa kod njega. Postoji velika raznolikost u svim područjima umjetnosti ovdje, uključujući glazbu i kazalište. Clubbing scena dolazi i odlazi u valovima, a čini se da smo trenutno u tišem periodu. Postoji određena količina evenata u gradu i okolici, ali i dalje je to malena scena u usporedbi s većim gradovima Švicarske. Što se tiče glazbe, producenata i DJ-eva, postoji mnogo talenata ovdje u Švicarskoj, od kojih su neki već ostvareni umjetnici kao, na primjer, Kalabrese, Ripperton, Drumpoet i novija imena kao što su Opuswerk ili Ramin & Reda.

m: Karijeru si započeo s hip hop-om, kasnije si se prebacio na house glazbu. Kako je tvoj signature sound evoluirao tokom godina i kako se mijenjao tvoj glazbeni ukus? Tko su bili tvoji primarni uzori tijekom tvoje glazbene karijere?

D: Kao što sam rekao već mnogo puta, većinom su na mene utjecali rani zvukovi Detroita. Mislim da ne mogu točno odrediti kako je moj signature sound evoluirao zato što je to nešto što se događa samo od sebe. Ljudi često kažu da novi EP "baš zvuči kao Deetron", a drugi put znaju reći da zvuči kao nešto totalno novo. Često se iznenadim slušajući takve dojmove, budući da to nije nešto na što obraćam puno pažnje dok radim neku pjesmu.

Bio je to poprilično lagan skok iz hip hop-a u 4/4 zvukove, budući mi je najbolji prijatelj, tadašnji DMC prvak, pokazao prve hip house stvari. Odmah su mi se svidjele.

m: Jesu li te obitelj i prijatelji podržavali u tvojim počecima?

D: Da, moja obitelj me uistinu podržavala i dozvoljavala mi da nastavim u ostvarivanju svojih snova oko glazbene produkcije.

m: Kako bi komentirao današnju clubbing kulturu i komercijalizaciju elektroničke glazbe općenito? Misliš li da je globalna scena bila bolja prije petnaest il dvadeset godina kad su underground house partiji bili češći?

D: Ne zamara me to previše, pravo da vam kažem. Očito, velika scena privlači puno više ljudi, pa tako i one koji su u njoj iz krivih razloga; to se i vidi kroz njihovu glazbu. Ako to zanemarimo, u odličnom smo glazbenom dobu s mnogo prilika za talentirane umjetnike koje može slušati brojna publika.

m: Kakvu glazbu voliš slušati u svoje slobodno vrijeme, osim elektronike? Imaš li neku omiljenu stvar ili album koji bi nam mogao preporučiti? Imaš li najdražeg glazbenika svih vremena, ili neki album kojeg bi nam spomenuo?

D: Ogroman sam fan novog albuma Helada Negra "This Is How You Smile". Također, - Anderson.Paak! Naprosto je fenomenalan i svakim svojim novim albumom me sve više oduševljava. Novi album Thoma Yorkea također je fantastičan... ah, ima toliko toga! Moj najdraži album svih vremena mogao bi biti "The Revolution Will Not Be Televised" Gila Scotta Herona ili "My Favourite Things" Johna Coltranea, iako je stvarno teško odabrati samo jedan, pa čak i nekoliko.

m: Što nam možeš reći o svojoj suradnji s Jamiroquaijem? Kako je bilo ići s njima na turneju?

D: Bila je velika čast imati mogućnost napraviti remix pjesme "Automaton" i otići na turneju s njima. Moram reći da mi je DJ-iranje uoči njihovog nastupa bilo za mene jedno totalno drugačije iskustvo, više se sve to doimalo kao koncert, ali publika se činila otvorena i znatiželjna za ono što sam izvodio. Najbolja prilika i najveća čast bila mi je svirati u Auditoriumu Strawinsky na Montreux Jazz Festivalu prije benda.

m: Iza sebe imaš odrađenu dugotrajnu svjetsku turneju tijekom koje si posjetio Australiju, Japan i Južnu Afriku. Možeš li nam ispričati neke od svojih najdražih trenutaka sa tih nastupa? Što bi rekao kako su se tvoje turnejske navike mijenjale tijekom godina - jesi li i dalje pun energije i nabrijan na akciju ili se više fokusiraš na rad u studiju?

D: Puštao sam svugdje po svijetu u protekla dva desetljeća, ali i dalje postoji još mnogo mjesta koja mogu istražiti. Volim nastupati u Japanu, publika je vrlo nabrijana i puno zna o glazbi. Uvijek se dobro zabavim i kad puštam u Dublinu. London, Melbourne i Berlin također su neki od mojih omiljenih mjesta. Nedavno sam imao prilike nastupati na novim mjestima, kao što su Podgorica u Crnoj Gori i Kaunas u Litvi… I dalje sam nabrijan na putovanje, ali nije mi jednostavno to kombinirati s obiteljskim životom i radom u studiju. U suštini, sve je stvar organizacije tako da se zapravo i ne žalim.

m: Tvoje novo izdanje, "Body Electric EP", krajem srpnja izlazi na Running Back Recordsu. Što nam možeš reći o ovom EP-u i kako je izgledao tvoj stvaralački proces iza njegovog produciranja? Kako bi opisao stil stvari koje su na njemu?

D: Mnogo ljudi mi je reklo da je ovaj EP puno drukčiji od mojih prijašnjih radova. Opet ću reći da to uopće nisam primjećivao dok sam ga stvarao, pa niti kad sam ga slušao nakon završavanja. Dosta sam koristio Roland JX-8P za synth dijelove, slušao sam puno Quiet Storm Recordsa dok sam radio ovaj EP. Točnije govoreći, synth brejkovi u "In-between The Sheets" od The Isley Brothersa potpuno su me oduševili, te su oni najveći utjecaj na cjelokupnu estetiku "Body Electric EP"-a.

m: Što možemo očekivati od tvoje najnovije glazbe?

D: Nedavno sam opet počeo raditi s vokalistima i planiram nešto od tog rada uključiti u novi album nekad u budućnosti.

m: U kolovozu dolaziš puštati u Puli, na prekrasnoj tvrđavi Kaštel. Kako se formirala tvoja suradnja s hrvatskim event management kolektivom Music After Dinner? Što ti je prvo palo napamet kad si dobio poziv za nastupanje u Puli?

D: Nakon što sam dobio zahtjev za booking, pročitao sam poprilično mnogo toga o konceptu i lokaciji ovog događaja. Izgleda prekrasno i stvarno se veoma veselim ovom nastupu!

Next Page
Loading...
Loading...