Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Dimitri from Paris: "Ako stalno pratite trendove, nemoguće je opstati dugoročno"

Francuski DJ i producent nam otkriva svoja promišljanja kako opstati u glazbenoj industriji i zašto treba biti drugačiji

  • Željka Rudar I Foto: Defected, Facebook
  • 12 September 2019

Od francuskih radijskih valova do plesnih podija klubova diljem svijeta, Dimitri from Paris već 30 godina publici predstavlja svoju specifičnu kombinaciju disco, soul, funk, jazz, hip-hop i house žanrova. Osim glazbom, od samih početaka svoje karijere ističe se i istančanim modnim ukusom, što i sam priznaje "da mu je iznimno važno biti prepoznatljiv".

Neposredno prije njegovog nastupa posljednje večeri Defected Croatia festivala ovog kolovoza, imali smo priliku kratko popričati s Dimitrijem, koji nam je otkrio svoja promišljanja o odnosu umjetnosti i industrije koja to sve pokreće, kako opstati dugoročno, kao i što ga po njegovom mišljenju čini drugačijim. Pročitajte u nastavku...

m: S više od 30 godina iskustva, što bi naveo kao ključ uspjeha dugoročne DJ i producentske karijere?

Dimitri from Paris: Puno toga se promijenilo od razdoblja kada sam kretao u ovo i današnjeg vremena, tako da mogu govoriti samo svoje iskustvo, te što primjećujem te kako se i sam snalazim. Moj način je da sam se uvijek držao svog zvuka - uvijek sam se vrtio oko zvuka koji je inspiriran discom i takve setove sam predstavljao ljudima.

Ako stalno pratite trendove, nemoguće je opstati dugoročno - jer možda se neki trend pojavi naglo, ne stigneš se prilagoditi i već postoji neki drugi lik koji će u tome biti bolji od tebe; na taj način uvijek trčiš za nečim, a to nije dobro, umorit ćeš se.

Važno je da budeš prepoznatljiv i ističeš se po nečemu kao DJ ili artist, općenito. Kada te ljudi čuju ili vide, znaju tko je u pitanju. Ako ćeš stalno mijenjati svoj sound, ili umjetničko ime - tebi je to možda zabavno, ali vjerojatno ćeš samo zbunjivati ljude.

Jednom kada kreneš i nađeš svoj smjer - drži se toga, i trudi se biti što bolji u tome. Nitko drugi neće biti ti. Pusti trendove, na taj način samo imitiraš druge koji imitiraju druge koji imitiraju druge...i tako u krug. Početak je uvijek težak, trebaju se poklopiti razni elementi i ne postoje stroga pravila kako započeti, jer bilo što može funkcionirati...ali zato kada stvari krenu uspješnim smjerom, drži se toga i budi svoj.

m: S obzirom da si spomenuo važnost vlastitog zvuka, kako bi svojim riječima opisao svoj 'zaštitni zvuk', i što te čini drugačijim od ostalih?

D: Hm...nisam baš najbolji kada trebam opisati samog sebe. Ali eto, pokušat ću (smijeh). Rekao bih da je moj zvuk glazbeno jako bogat i sofisticiran, pozitivne energije s puno instrumenata, vokala, pa čak i orkestra… Također, od početka pazim da stilom ne izgledam kao svaki drugi DJ, jer se želim istaknuti i biti prepoznatljiv na prvu. Općenito, moj glazbeni potpis je moja namjera da ne budem kao svaka druga osoba u ovom poslu, nego da sam posebniji po nečemu...tako bih zaključio.


m: Kako gledaš na promjene u glazbenoj industriji, kulturi clubbinga, DJ i producentskom svijetu te načinu kako funkcionira danas?

D: Glazbena industrija je poput svake industrije; to je biznis. Uzmite bilo koji noćni klub, koji je recimo dio ove naše industrije; ljudi tamo idu kako bi se dobro zabavili na partyju, a iza toga stoje timovi ljudi koji to sve organiziraju iza kulisa, vode se nekim poslovnim modelom, razmišljaju o profitu. Srećom, i nakon 30 godina otkako je ovo postala ozbiljna industrija, još uvijek postoje individualci koji taj posao rade prije svega iz ljubavi prema glazbi, a profiti i poslovni modeli su im sekundarni.

Jasno da je postoje dvije strane i nema se tu što puno filozofirati; industrija je biznis, a glazba je s druge strane umjetnička forma koja treba poslovni model da napreduje, budimo iskreni. Novac koji zaradite nastupima dopušta vam da ulažete u studijsku opremu i producirate vlastitu glazbu, platite glazbenike…

Smatram da ne može postojati ozbiljna umjetnička forma bez novčane pozadine, jer umjetnost treba prikazati ljudima, a za to ti treba novac. Jednostavno, u nekom momentu se moraš početi baviti poslovnim aspektima umjetnosti i pronaći svoj način ophođenja s industrijom.

m: Budući da se nalazimo na Defected Croatia festivalu, zaključit ću s pitanjem vezano za Defected - koje su ti prve misli vezano uz taj label, brand, event-serijal…?

D: Simon Dunmore, definitivno. On je čovjek koji stoji iza Defecteda. Danas je to čitava platforma, ali u počecima su to bili Simon i još nekoliko osoba. Poznajem Simona još iz razdoblja kasnih 90-ih i ono što je stvorilo Defected bila je njegova ljubav prema glazbi, a to je ono što ga i dalje vodi.

m: Hvala ti na ovom kratkom razgovoru i vidimo se na plesnom podiju!

D: Hvala vama, i veliki pozdrav svima!

Next Page
Loading...
Loading...