Menu
Home Novosti Menu
Blog

Bratstvo & jedinstvo

Zašto Hrvatska ne bi imala svoj godišnji best of festival elektroničke glazbe koji će pokazati zainteresiranoj publici najbolje sa hrvatske elektroničke scene u tekućoj godini?

  • Dubravko Jagatić | Foto: Julio Casado/Unsplash
  • 3 March 2020

Ako nečega u Hrvatskoj danas ima u izobilju onda su to glazbeni festivali. Naročito oni posvećeni elektroničkoj glazbi: Electronic Beats Zagreb, Slurp! Festival, We Love Sound, Defected, Fresh Island Festival, Dimesions, Sonus, Hideout, Forestland itd. Festivali koji istovremeno pružaju i odličan uvid u aktualnu svjetsku produkciju elektroničke glazbe. U većini slučajeve te sve festivale organiziraju stranci za inozemnu publiku zbog čega i dovode inozemne izvođače dok su hrvatski izvođači zastupljeni u neznatnim postocima. Svi koji iole prate hrvatsku elektroničku scenu znaju da je elektronička scena u Hrvatskoj trenutno izuzetno sadržajna i bogata sjajnim autorima i performerima. Tome u prilog govori i nagrada za elektroničku glazbu Ambasador koja dodjeljuje nagrade u čak 33 kategorije.

Svi se ti isti hrvatski glazbenici u tišini ili pak glasno žale zašto nisu više prisutni na svim tim spomenutim i nespomenutim festivalima kao i u medijima koji su zahvaljujući nekompetentnim urednicima ionako zapeli na dosadnom i bezizražajnom hrvatskom mainstreamu sa naglaskom na jedne te iste izvođače unazad tridesetak godina. Stoga se jedna ideja u ovoj priči nameće samo po sebi. Zašto Hrvatska ne bi imala svoj godišnji best of festival elektroničke glazbe? Ne party koji traje od navečer do jutra već doista showcase festival koji će pokazati zainteresiranoj publici najbolje sa hrvatske elektroničke scene u tekućoj godini. Ne toliko za publiku koja ionako posjećuje sve te festivale zbog dobrog provoda već za publiku koja želi vidjeti što je to najbolje danas u Hrvatskoj, a kojima bi se bez sumnje priključio i pristojan broj publike koja možda i nije sklona toj vrsti glazbe ali žele vidjeti kakva nam je elektronička scena danas. Dakako takav jedan showcase festival trebao bi ponuditi najbolje od techna, deephousea, duba, dubstepa, etno elektronike, hip hopa, trapa, grimea, eksperimentalne elektronike itd. Pri tom bi to mogla biti i odlična platforma za predstavljanje najboljih sa hrvatske scene inozemnim promotorima i novinarima. Zašto ne i kao goste dovesti poznate svjetske producente i glazbenike da vide što se događa u Hrvatskoj?

Zašto ne postaviti neke nove standarde i pokazati da možemo sami napraviti vrhunski glazbeni spektakl koji ima sve predispozicije biti najveći i najposjećeniji showcase festival u Hrvatskoj. Zašto to ne napraviti u pulskoj Areni usred ljetne sezone gdje će osim zainteresiranih turista i publike iz regije i ostatka Europe doći ciljano na takav jedan festival kako bi vidjela najbolje od najboljeg u Hrvatskoj danas? Zamislite nastup LADO Electro, KUKU$ Klana, PEZNT-a, Petera Dundova, Zarkoffa, Diyale, Egolessa, Playground Hustle, Pocket Palme, Matrode, Insolate, Tomeca & Grabbera, Sun U, ABOP-a itd. Uz prigodnu i posebno osmišljenu scenografiju, scensku rasvjetu, vizualizacije, vrhunski zvuk i pametno osmišljen redoslijed nastupa. Pa tko ne bi došao to doživjeti? Naravno da je za takav jedan projekt potrebno puno novaca ali prije svega sloga odnosno bratstvo glazbenika i jedinstvo autora elektroničke glazbe. Hrvatska je mala zemlja u kojoj nema puno ljudi koji doista prate što se događa na hrvatske elektroničkoj sceni. Tih možda desetak ljudi mogu svake godine sigurno izdvojiti najbolje sa hrvatske elektroničke scene i složiti dobar program. Dobrom prezentacijom i pomno smišljenom marketinškom strategijom senzibilizirati publiku, te na isti način doći do sponzora koji će biti glupi ne prepoznaju li potencijal jedne takve manifestacije.

Vratimo se na početak priče. Svi ti brojni festivali elektroničke glazbe koje organiziraju stranci ne organiziraju samo zato jer im je lijepo u Hrvatskoj već zato jer mogu više nego pristojno zaraditi na tim istim festivalima. Drugim riječima, takav jedan showcase festival može biti i profitabilan. Osim toga, ukoliko bi se doista napunila pulska Arena publikom koja želi vidjeti najbolje od hrvatske elektroničke scene tko bi od pozvanih hrvatskih izvođača imao muda tražiti honorar za taj nastup nakon što su im pokriveni svi troškovi puta, smještaja, hrane i pića. Vrhunska promocija bez izdvojenih desetaka tisuća eura za nastupe upitnih i razvikanih DJ-a i savršena promocija hrvatske elektroničke scene. Nema razloga da se to ne organizira 2021. godine.

Next Page
Loading...
Loading...