Menu
Home Novosti Menu
Glazba

Esencijalni EP: Them VA [AFTUS001]

Prvo izdanje vinilne banjalučke etikete After Us, donosi beskompromisni techno

  • Damir Ludvig
  • 20 March 2019

Ako ste ikad kopali po bjelosvjetskim prodavaonicama ploča i otkrili da se u nekom američkom predgrađu nalazi trgovina u kojoj je otkačeni vlasnik odlučio namjerno u sef staviti nekoliko ploča kako bi ih 25 godina kasnije prodavao po značajno većoj cijeni, onda ste doživjeti isti osjećaj kao i ja u trenutku kad sam se dokopao ove ploče. Pogotovo zato što najčešće prvo stavljam iglu na gramofon i slušam, a tek ako ono što čujem ima neku težinu, čitam o čemu se zapravo radi. Tako je bilo i u ovom slučaju.

EP koji svojom audio estetikom funkcionira kao tajno oružje iz najboljeg detroitskog techno razdoblja, neopterećen je pravilima prostorno-vremenskog kontinuuma. Djela koja zvuče kao izgubljeni zvučni zapisi etiketa kao što su M-Plant, Metroplex, ili Axis, mogla bi se bez previše priče "ispod pulta" prodati kao bootleg tajnog projekta na kojem su zajedno radili Robert Hood, Jeff Mills i Alan Oldham AKA T-1000.

No, ono što je najbolje u cijeloj priči, radi se o prvom izdanju etikete After Us iz Bosne i Hercegovine, a četiri glazbena uratka koja djeluju kao dijelovi jedinstvene cjeline, zapravo su individualne produkcije, četiri autora iz sasvim različitih geografsko-društvenih okolina.

Kad bi mi netko rekao da djela nordijskih i južnoslavenskih autora mogu besprijekorno koegzistirati na zajedničkom izdanju, vjerojatno bi prvo pomislio da se radi o sociološkom eksperimentu, no ovo je izdanje fizički dokaz kako glazba ne poznaje granice, a da nova banjalučka vinilna etiketa elektroničkog zvuka može već prvim izdanjem stvoriti bezvremenski hvalevrijedni audio eksponat na vrhunskom nivou.

Mattias Fridell na prvoj strani otvara vrata postapokaliptične budućnosti vješto kombinirajući atonalne elemente u aranžmanu koji frca energijom. Za razliku od njega Volster kombinira snažno elektro-magnetsko polje sa radiovalovima za izradu višedimenzionalnih zvučnih slika koje ulaze u dubinu apstraktnih emocija.

Na B-strani, Unis se vraća osnovama techno strukture i dokazuje da klasična estetika može poslužiti kao narativna formula za stvaranje sasvim novih glazbenih konstrukcija.

After Us je završno djelo na B-strani, kojim Bogdan dokazuje kako poliritmičke kombinacije distopijskih zvukova ne moraju nužno služiti kao soundtrack za filmove znanstvene fantastike, već i kao funkcionalni stimulans na plesnom podiju.

Nakon ovog prvog uzbudljivog izdanja, etiketi After Us želim puno sreće u budućnosti i nadam se da je ovo tek mali korak u velikom opusu koji je pred njima.

Load the next article
Loading...
Loading...