Brlee: “Nakon pandemije, isplivat će kvalitetna i originalna glazba, zato nema predaje!”
Razgovarali smo sa slovenskim producentom i DJ-em koji nedavno objavio debitantski LP “Visions”
Iako se svijet promjenio nagore, postoje i primjeri koji kvare tu sliku. Ljudi ipak stvaraju i rade glazbu. Jedan takav primjer je i Mateo Brložnik a.k.a Brlee. Ovog Slovenca sreo sam prije nekoliko godina na nevjerojatnom partyju, ali u posebnom trenutku, kad je neki ludi lik došao sa ogromnim kamenom iznad DJ opreme i htio zaustaviti zabavu. Brlee se nasmiješio na tog psiha, a onda je i cijela rasplesana ekipa uprla oči u mogućeg partibrejkera. Jadan lik se samo okrenuo i spustio kamen, jer ne bi bilo baš dobro pokvariti zabavu za sto ljudi. Bili smo na krovu, neko bi letio... Od tada sam u kontaktu sa ovim nevjerojatnim muzičkim inovatorom koji je nakon dugo godina rada u klubovima i na festivalima izdao svoj debitantski album.
Za Brleeja je sve počelo u ranoj dobi života, a s elektroničkom glazbom počeo se družiti 2002. godine. Od tada je nastupao sam po cijeloj Europi. Posljednjih šest godina ljeti živi na Ibizi, gdje je lovio novu glazbu i na koncu osnovao vlastiti Overload Records. Od tada je sve krenulo na bolje. Uhvatio sam ga na brzi razgovor i saznao šta ima novo.
m: Odakle ime Brlee i je li “one man project” ili postoji vesela ekipa koja se sjajno zabavlja i puno radi?
B: Umjetničko ime dobio sam kao kraticu mog prezimena što mi je zapravo i nadimak. Kao umjetnik sam “one man project” ali imam i ekipu koja stoji iza etikete. Svi koji imaju organizaciju i izdavačku kuću znaju da je teško nešto postići bez dobrog tima, jer rad na glazbi više ne uključuje samo dobru glazbu nego i puno drugih faktora.
m: Lista umjetnika sa kojima si surađivao je ogromna...
B: Između ostalih, u produkciji albuma prvijenca, “Visions” surađivao sam sa imenima kao što su Magdalena, Marc DePulse, Several Definitions, Marc Grabber, Purple Pill, Cajhen... Kao DJ nastupao sam sa velikanima elektronske glazbe kao što su Solomon, Tale of Us, Boris Brejcha, Carl Cox, Luciano, Joris Voorn...
m: Nakon skoro dvije decenije na sceni, ti si odlučio izdati album. Izgleda da imaš još mnogo toga da odsviraš i predstaviš publici.
B: Album sam, uz male stanke, radio pet godina; prvi singl bio je “Visions” po kojem je album i dobio ime. Iza albuma stoji velika ekipa i neizmjerno sam zahvalan svima koji su pridonijeli objavi. Imao sam dosta ponuda dobrih izdavačkih kuća, ali odlučio sam da ću ga izdati na svojoj matičnoj etiketi Overload Records. Album je trebao izaći u ožujku ove godine, no kako je pandemija sve blokirala, pomjerili smo datum izlaska na lipanj jer u to vrijeme jednostavno nismo razgovarali ni o čemu drugom nego o virusu. Završili smo četiri videospota baš prije korone i imali smo malo sreće jer smo uspjeli snimati na Ibizi, u Tel Avivu te Maroku. Album je miksan u Blackheads studiju u Berlinu i Attic studiju u Ljubljani, a mikseve potpisuju Marc Grabber i Klas-Henrik Lindblad. Za mastering su odgovorni Gregor Zamljič i Klas-Henrik Lindblad. Bitno je istaknuti i sve ostale koji su pomogli oko albuma od video ekipe, muzičara, fotografa, dizajnera i pjevača – HVALA ljudi!!
Ali, onda se sve promijenilo i moram priznati da mi je motivacija malo splasnula jer sam propustio turneju za album i bez nastupa nisam imao novih ideja. Posljednjih mjesec dana sam se malo doveo u red i počinjem sa radom u studiju, jer šta mi drugo preostaje hahahaha... Brzo ćete čuti o čemu se zapravo radi. To je novi projekat sa verzijama meni dragih pjesama iz različitih žanrova glazbe.
m: Tvoji setovi su bili u rasponu od progresiva do opakog tech housa? Da li se to osjeti i na albumu?
B: Ovo je moj prvi album i na njemu sam napravio širok spektar žanrova, a najviše ima melodičnog techna i housa jer sam htio album približiti i široj publici. Mislim da postoji ponešto za svakoga, ali žanr je već teško prilagoditi jer ih ima toliko puno. Ljudi neka sami procjenjuju ono što im paše, te gdje i kada će poslušati ovaj album.
m: Kako je bilo u vrijeme kada si se upustio u putovanje elektroničkom glazbom?
B: Moji počeci su bili na vinilima, bez synca i dodatnog marketinga preko socijalnih mreža, a i bilo je manje dobrih artista nego danas. Od tada se glazbeni stil puno promijenio. U ono vrijeme sve je vrvilo od vokalnog housa, elektra, minimala i vrlo je teško bilo stvarati glazbu koju bi ti volio jer su određeni organizatori i producenti striktno diktirali trendove. Svako razdoblje je imalo svoj šarm ali u ovoj modernoj elektronici se najviše pronalazim jer se vratila melodija i kvalitetni vokali. Naročito mi je Ibiza dala novi pogled na glazbu i od tada, zapravo, znam točno što želim producirati i svirati.
m: Šta te nadahnjuje u glazbenom smislu?
B: Mene nadahnjuje različita glazba i doživljavam je vrlo emotivno i to se čuje u mojoj produkciji. Glazba vas isto usrećuje, i kada ste loše volje i kada ste dobro volje, a ja ne mogu zamisliti život bez nje. Definitivno su na mene čvrsto utjecala imena poput Solomona, Tale of Usa, Adriatique, Dixona... Možda je ipak najveći utjecaj imao i moj dugogodišnji prijatelj Marc Grabber, jer je također bio jedan od rijetkih koji je imao dobar senzibilitet za taj stil glazbe, te smo odmah "kliknuli", surađujemo već 6 godina i mislim da će tako i ostati.
m: Nova situacija nametnutog lockdowna je promijenila sve, posebno u svijetu zabave i muzike. Kako si se ti snašao?
B: Svijet se promijenio za sve, posebno za nas koji se bavimo glazbom i kao što sam spomenuo, malo sam izgubio motivaciju za daljnje stvaranje glazbe jer nemam to gdje prezentirati, a to je glavni cilj i svakog DJ-a - imati vlastitu produkciju i biti originalan u svojim setovima. Kao i većina kolega počeo sam raditi na video streamovima, na jedinstvenim lokacijama. Moram posebno zahvaliti mojoj općini što je prepoznala moj projekt i financijski poduprijela isti. Narednih sedmica moći ćete vidjet streaminge na našim Overload kanalima.
m: Imaš li neku poruku za čitatelje?
B: Za kraj bih ohrabrio nadolazeće producente i sve mlade umjetnike da se ne predaju, a ono što rade neka bude vrhunsko, neka se potrude maksimalno. Proći će i pandemija, a onda će isplivati puno kvalitetne glazbe i konkurencija će biti ogromna i samo će najkvalitetniji i najoriginalniji opstati.