Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Full Ferry & Bruns Lay: “Spremni smo za novi album!”

Razgovarali smo s dvojcem koji je nedavno objavio hvaljeni album “House Vibra”

  • Gaia Radić I Foto: Impala Studio
  • 1 October 2020

Na početku ljeta u prodaji se našao album“House Vibra”, najvjerojatnije prvi house album na hrvatskom jeziku. Album se sastoji od autorskih pjesama i pjesama sa samplovima poznatih osoba i umjetnika iz regije među kojima su Josipa Lisac, Dino Dvornik, Bolesna Braća, TBF i Duffskey. Žanrovski pripada house/tech glazbi, a specifičan je po tome što su sve pjesme na hrvatskom jeziku što je naišlo na pozitivne kritike kod publike i struke. Album su napravili Full Ferry & Bruns Lay, obojica itekako poznata na našoj sceni - Full Ferry više od 10 godina djeluje kao DJ te je radio produkciju za projekt Drop Dopers a Bruns Lay je nakon studija u Engleskoj ostvario suradnju s brojnim izdavačkim kućama (Talk of the town, Baikonur Recordings, Ovrdose, Aquarius) te plasirao svoj prvi remiks “Jesen” Sare Renar. Nakon što su se povezali i napravili uspješni remiks za Ninu Badrić, došli su na ideju o stvaranju zajedničkog albuma. Nedavno su izbacili i video za najnoviji singl s albuma, s divom Josipom Lisac “YSL”. Inspiracija za pjesmu bilo je Josipino nezaboravno gostovanje u emisiji Latinica a kako to izgleda, možete vidjeti u nastavku.

U intervjuu za Mixmag Adriju, Full Ferry i Bruns Lay otkrili su kako je nastala “House Vibra”, odakle oni uopće u glazbenim vodama te koji su im daljnji planovi.

m: Vaš novi album “House Vibra” nedavno je ugledao svjetlo dana. Ono što nam prvo upada u oko jest to da je u potpunosti na hrvatskom jeziku. Sigurni smo da će vaši fanovi biti veoma zadovoljni slušajući sampleove Josipe Lisac, Dine Dvornika i drugih, no recite nam što vas je izvorno navelo na to da izađete iz tipičnih okvira produciranja elektronike s, ponajviše, engleskim vokalima?

FB: Naša suradnja je i počela kad smo saznali jedan za drugog jer smo obojica već imali nekoliko isproduciranih pjesama ili remixeva na hrvatskom jeziku. Kad smo se upoznali, pokazali smo jedan drugome sve raspoložive projekte i ideje i malo po malo došli smo do albuma na hrvatskom jeziku jer mislimo postoji velika praznina u tom dijelu naše glazbene scene. Jezik kojim komuniciramo je zapravo kombinacija samplova i autorskih snimaka s kojima proizvodimo neku našu novu priču ili kombinaciju hrvatskog s puno slenga i nekih poštapalica iz izlazaka i clubbing kulture općenito.

m: Koliko dugo surađujete i kako se vaš zajednički projekt kreiranja aktualnog albuma “House Vibra” razlikuje od prijašnjih suradnji?

FB: Surađujemo sveukupno dvije godine. Sve suradnje koje smo započeli su na kraju i završile na albumu. Proces albuma je trajao cijelo to vrijeme, ali nije nam to bio prvotni cilj. Prvo smo htjeli napraviti par pjesama da vidimo kako nam ide zajedno i kad smo shvatili da imamo hrpu materijala, došla je konačna odluka za album.

m: Može li se reći da je netko od vas “glava” projekta ili podjednako raspoređujete posao?

FB: Podjednako smo uključeni u stvaranje svega, jedan je malo više nekad posvećena nekim stvarima od drugog, ovisi od pjesme do pjesme, ali u konačnici smo vrlo ravnopravni i uvažavamo jedan drugoga. Neke pjesme na albumu potpisuje samo Bruno, neke samo Martin, ali na svakoj od tih je puno međusobnog utjecaja i savjeta tako da su obojici sve pjesme drage ko da su nam vlastite od prve do zadnje sekunde. Više je tu neka podjela u osobnim nijansama stilova, ali se to toliko brzo mijenja, gotovo iz dana u dan, kako nama tako i u svijetu. Ideja je zapravo da za svako doba dana ili noći, ovisno o DJ setu, imamo publici ponuditi aktualni zvuk na našem jeziku.

m: “House Vibra” trenutno je dostupna samo u virtualnom obliku, te se može pronaći na digitalnim platformama. Planirate li to izdanje objaviti i u fizičkom obliku, možda u formi vinila?

FB: Želja nam je objaviti album na vinilu, htjeli smo to spojiti s krajem turneje ovog ljeta, ali se dogodilo što se dogodilo s nastupima! Ali ne predajemo se, možda će biti i prije nego mislimo! :)

m: Imate li naviku vrtiti sve preko USB-a ili računala kad nastupate, ili ste ipak jedni od onih nostalgičara više nastrojenih analognoj tehnici i vinilima?

FB: Glazbu vrtimo s USB-a, tako nam je trenutno najpraktičnije za način na koji vrtimo. Kad smo u publici, rado volimo poslušati i ostale tehnike i DJ-e, uživamo u svim čarima tehnologije i nismo jedni od onih koji će se upuštati u rasprave o vinilima VS laptopi! :) Bitna je glazba i energija, ostalo je samo osobna odluka DJ-a kako će izraziti sebe i svoju glazbu.

m: Obojica se već dugo bavite Djing-om te glazbom u globalu. Kako su izgledali vaši pojedinačni putevi otkrivanja elektroničke glazbe? Koliko ste imali godina kad ste vrtili na prvoj gaži i gdje se to održalo?

Full Ferry: Svoje prve nastupe imao sam srednjoj školi od 2006./2007., tada je aktualna bila house glazba koja je svirala u svim klubovima i barovima. Više je naglasak bio na disco, afro, funky, bilo je puno živih instrumenata i puno vokala. Od tada do danas se promijenilo puno toga, neke stvari su se vratile pa otišle, mijenjali su se žanrovi, ali je house uvijek bio baza. Od 2011./2012. do danas pratim UK zvuk i scenu i sve što se događa oko house i tech house zvuka i današnji setovi i produkcija su plod tog utjecaja po kojem sam prepoznatljiv. U elektroniku sam upao nakon preslušavanja hrpe materijala od tate koji je bio DJ u 80-ima, odrastao sam na italo discu, pa sam nakon toga otkrivao svu elektroniku, techno, trance, d'n'b, elektro... bio sam na hrpu programa i DJ-a svih žanrova i veliki sam ljubitelj elektronike općenito.

Bruns: DJ-ingom sam se počeo baviti kad sam otišao studirati u Englesku. Tamo sam se po prvi put susreo s kućnim i klupskim partijima. U početku sam puštao glazbu u studentskim smještajima, te sam tako i dobio priliku za rad u klubovima. Radio sam za studentsku udrugu koja se bavila organizacijom internacionalnih partija gdje je naglasak bio na raznovrsnoj glazbi; latino, reggeton, afro, mombaton, francuski pop i hip/hop. Često sam znao imati višesatne nastupe u studenstkim klubovima Coventrya i Birminghema gdje sam skupio iskustvo za rad pred raznolikom publikom. U zadnjoj godini školovanja pronašao sam se u UK House sceni, te završetkom studija i svojim povratkom u Hrvatsku započeo svoj rad u produkciji glazbe. Osim što sam gradio svoj umjetnički portfolio, skupljao sam i radno iskustvo na radiju gdje sam se zaposlio kao producent.

m: Kad smo već kod mladih dana, što biste poručili novopečenim DJ-evima i producentima u usponu? Jesu li ova vremena telekomunikacijske tehnologije i rapidne izmjene informacija bolja ili gora za razvoj karijere u glazbi, u odnosu na vremena kad ste vi tek počinjali?

FB: Danas je sve dostupnije, od načina na koji se stvara glazba pa sve do načina na koji se konzumira. Puno mladih ljudi se iskušava u producentskim vodama, što je dobro, konkurencija je veća, glazba se razvija brže, stilovi se miješaju i mijenjaju. Jedini savjet je da budu ono što jesu i da rade ono što vole, a ne ono što misle da će “proći”. Nekad se jednostavno stvari poklope pa izgleda da je jednostavno i lako. Ali iza svakog uspjeha je puno rada i truda, netko ga ostvari brže jer je talentiraniji ili umreženiji od tebe, ali taj uspjeh neki isti lako i prosipaju. Bitno je biti dosljedan sebi i svojim idejama, a to dolazi samo kroz rad i iskustvo.

m: Naravno, moramo spomenuti nezaobilaznu koronavirus krizu. Kako ste proveli prvu karantenu koja se odvijala od ožujka do kraja svibnja? Pretpostavljamo da ste ju dobro iskoristili za kreativan rad te možda baš u to doba finalizirali većinu posla s novim albumom?

FB: Istina, u toj fazi smo završavali sve oko albuma, čekali mastere, dizajn covera, potpisivali ugovore, čekali odobrenja za korištenje samplova... Nakon kreativnog rada došao je i taj “teži” dio izbacivanja svega van, ali smo puno toga naučili i sad smo spremni za novi album! :)

m: Vidimo da se situacija s nažalost opet zahuktava. Kako planirate provoditi vrijeme u potencijalnom drugom izolacijskom periodu? Što biste rekli koliko loše ova kriza utječe na globalnu elektroničku scenu i postoji li uopće rješenje za to? Možete li se sjetiti nekih dragih gaža kojima ste se radovali, a nažalost su morale biti otkazane zbog opasnosti od zaraze?

FB: Otkazano je hrpu svega kod nas, ali po i cijelom svijetu, lista toga za čim žalimo bila bi preduga. Neki eventi se i događaju, ali je sve oko toga jako zbunjujuće. Loše utječe jer umjetnici ne mogu doći do svojih uobičajenih primanja. Za kreativu je sigurno bilo dobro do jednog trenutka, ali od nečega se mora i plaćati račune. Puno ljudi nažalost odustaje od glazbe jer od toga više ne mogu živjeti, a i velika je lista zanimanja koja žive od glazbene industrije i zahvaćeno je puno ljudi. Rješenje će se sigurno pojaviti, nadamo se uskoro, jer publika je željna zabave, a umjetnici su željni izraziti se.

Next Page
Loading...
Loading...