Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Juan Atkins: ''Pred nama je vrijeme u kojem ćemo svi ponovno otkrivati glazbu''

Jedan od originalnih začetnika techna nam se javio iz svog studija u Detroitu

  • Mixmag Adria I Foto: Facebook
  • 26 May 2020

Kako danas uopće predstaviti Juana Atkinsa? Cybotron, Model 500, Channel One, Frequency, Infiniti, One On One, Visions ili X-Ray, samo su neka od imena iza kojih je stajao čovjek koji je prvu techno ploču objavio 1981., kad techno još nije ni bio techno, nego glazba za koju je znao tek najuži krug njegovih prijatelja. Prije 35 godina osnovao je kultni Metroplex, a od početka 90-ih uživa globalni status jednog od začetnika moderne elektroničke glazbe. Danas nam se javio iz svog studija u Detroitu koji je, silom prilika, postao i njegova karantena...

M: Za početak našeg razgovora, tema koju ne možemo ignorirati. Dok se u Europi COVID-19 pandemija polako smiruje, u SAD-u je situacija još uvijek kritična. Kako se ti nosiš s karantenom?

J: Zapravo, otkako se sve ovo počelo događati, praktički sam zatvoren u studio i imam puno vremena na raspolaganju, bez uobičajenih prekida za druge obveze. Više ne moram razmšljati o tome gdje ću biti ovog ili idućeg vikenda, nego sam 100% fokusiran na produkciju nove glazbe.

M: Možda pomalo ironično, određeni broj ljudi na globalnoj sceni smatra kako će društvene promjene uzrokovane pandemijom, donijeti sceni neki novi početak, odnosno povratak njenim korijenima. Kao jedan od začetnika cijelog pokreta, kakvo je tvoje mišljenje?

J: Osobno, ovo vrijeme je u meni zapalilo neku novu kreativnu iskru, a i vjerujem da nisam jedini. Posljednjih godina svjedočili smo svojevrsnom industrijskom, elitističkom pristupu DJ kulturi na međunarodnoj razini, koji je iscijedio dušu glazbi. Iskreno, mišljenja sam kako je sve ovo poput nekog zakrabuljenog blagoslova. Pred nama je vrijeme u kojem ćemo svi ponovno otkrivati glazbu, naš odnos prema glazbi i koliko nam ona znači u životu.

M: Mogli bismo reći kako su neki od vas, pionira iz Detroita, već pronašli jedan novi način, čak i idući korak u izvođenju techno glazbe – kroz projekte sa simfonijskim orkestrima. Kako je izgledalo i zvučalo to iskustvo?

J: Da, prije nekoliko godina sam imao turneju s makedonskim dirigentom Eminom Džijanom. Svirali smo u SAD-u, ali i u nekim europskim gradovima, poput Osla ili Beograda. Ove godine sam nastupio s 18-članim orkestrom, u dvorani Kennedy Center u Washingtonu, ali s potpuno drukčijem konceptom - na način da se orkestar uključivao u moj DJ set, svirajući neke moje stvari. Nažalost, okolnosti su nas prisilile da sve daljnje datume, predviđene za slične nastupe, stavimo na čekanje, budući da se radi o izvedbi 20 ljudi na pozornici. Ali, ako govorimo o novim načinima izvođenja techna, uskoro ću predstaviti projekt na kojem trenutno radim. Riječ je o virtualnom techno gradu, u kojem će posjetitelji moći doživjeti jedno sasvim novo techno iskustvo...

M: Što je novog na kreativnom polju? Surađuješ li još s Moritzom von Oswaldom i Orlando Voornom? Nedavno si pokrenuo i projekt s Wolfgangom Flürom, bivšim članom Kraftwerka?

J: U ovom trenutku bi na sve svoje projekte mogao staviti oznaku ''radovi u tijeku'' pa tako i na suradnje s ovim ljudima koje poznajem već dugi niz godina. S Wolfgangom sam, zasad, razmijenio dosta fileova, ali naša suradnja je još u fazi početnog oblikovanja...

M: Prošlo je 35 godina otkako si osnovao Metroplex... Ukratko, kako bi opisao dosadašnju evoluciju techna i kako ga vidiš u budućnosti?

Hmm... Techno je, u svojoj suštini, oduvijek bio vezan za tehnologiju, odnosno za napredak tehnologije, a jedna od njenih glavnih karakteristika je samoodrživost i samoobnavljanje. Dakle, napredak tehnologije ju čini još naprednijom! Konkretno, u mom slučaju, idealan je primjer stupanj razvoja glazbene opreme. Nevjerojatno je stalno biti u prilici istraživati sve mogućnosti koje su na raspolaganju, a koje mi svakodnevno šire horizonte. Na početku je, s tehnološkog aspekta, bilo teško. Ponekad bi najviše vremena izgubio spajajući i prespajajući žice. Umjetnik je bio podređen tehnologiji u povojima. S vremenom je došlo do preokreta pa je danas sve u službi kreativnog procesa i u tom će se smjeru nastaviti razvijati. S obzirom na stanje u kakvom se svijet nalazi, teško je imati neku jasnu viziju budućnosti. Jedino u što sam siguran je da će internet ostati ključan u komuniciranju i predstavljanju glazbe, ali se ipak nadam da se nećemo potpuno izgubiti u virtualnoj stvarnosti, nego da ćemo se uskoro ponovno družiti...

Next Page
Loading...
Loading...