Matchy: “Moja je glazba poput otiska prsta”
Razgovarali smo njemačkim DJ-em i producentom čija se stvar “Irreversible” ne skida s top lista
Matchy je njemački DJ čija se stvar “Irreversible” već dva mjeseca nalazi u top 100 stvari, na petom mjestu progresivnog housea te 43. mjestu najuspješnijih stvari toga žanra na Beatportu. Iza njega je 10 godina produciranja, preko 100 izdanja, ali i odbijenih demo snimaka. To ga nije obeshrabrilo na njegovom putu do uspjeha pa, osim što je izdao velik broj stvari za Katermukke, njegova su se izdanja našla i na Suari, Baru 25, Glasgow Undergroundu te Stil Vor Talentu. Podržala su ga i poznata imena elektroničke scene poput Marka Knighta, Pacoa Osune te Betoka, a broj nastupa po svijetu svakoga dana je sve veći. Kako je nastala stvar “Irreversible” koja se ne skida sa ljestvica te koji mu je festival ovoga ljeta bio najzabavniji, otkrio je za Mixmag Adriju.
m: Rijetko koji izvođač se može pohvaliti s velikim brojem stvari i remikseva na izdavačkoj kući Katermukke kao što možeš ti. Što ta izdavačka kuća znači za tebe i kako je došlo do posljednjeg EP-a?
M: Moje prvo izdanje na Katermukkeu izašlo je 2013. godine dok sam još živio u Darmstadtu. Bio sam poprilično impresioniran cijelom originalnošću Berlina, Katera Holziga, cijelom glazbenom, odnosno elektroničkom scenom. Nakon što sam poslao svoj demo sa dva izdanja, nisam nikako očekivao da ću dobiti odgovor od Katermukkea, ali mi se javio Dirty Doering da mu se sviđaju obje stvari. Tako je sve započelo. Stvarno sam sretan što sam dio te izdavačke kuće i što imam mogućnost svakodnevno izdati nešto na njoj. Postoji nešto posebno u Katermukkeu. To je dio povijesti berlinske klupske scene zahvaljujući povezanosti sa Barom 25, Katerholzigom i Kater Blauom, ali i zbog toga što i dalje nastavlja doprinositi današnjoj elektroničkoj glazbenoj sceni u Berlinu.
m: Nakon što si izdao stvar “Irreversible” zauzeo si drugo mjesto na progressive house listi te 38. mjesto na općoj Beatportovoj ljestvici. Kakav je osjećaj biti prepoznat od strane publike?
M: Veoma sam počašćen što je ta stvar postala tako uspješna i što se još uvijek nalazi u top 5 stvari progresivnog housea i 2 i pol mjeseca nakon izdavanja. Zapravo, nevjerojatan je osjećaj stvoriti stvar koju ljudi nisu samo prihvatili, već ju i slave. Kreativnost je jedan od najvećih talenata svakog izvođača i za mene je, kao producenta, moja glazba kao otisak prsta. Ako netko pušta, downloadira ili pleše na “Irreversible”, za mene je to značajan kompliment, tako da sam očito nešto dobro napravio. U konačnici, nije toliko ni bitno rangiranje, već koliko se ljudima sviđa stvar i s čime ju povezuju. Zbilja mi je drago što se stvar toliko vrtila za vrijeme festivalske sezone i želio bih se zahvaliti svima na podršci.
m: Reci nam nešto o stvarima koje ćeš uskoro izdati, hoće li tu biti najviše progresivnog housea ili možemo očekivati i nešto drugo?
M: Moje iduće izdanje biti će remiks za “Rebellion der Träumer” kao i originalna stvar na idućoj kompilaciji Utopie. Sretan sam što mogu doprinijeti izdavačkoj kući s ovim stvarima nakon što sam se pridružio kolektivu. Obje pjesme, remiks i original, kombinacija su melodičnog housea i techna. Moj idući EP nakon toga bit će izdan za drugu izdavačku kuću koju zasad još neću otkriti, bit će to miks melodičnog i progresivnog housea te techna.
m: Možeš li nam reći nešto više o cijelom procesu nastanka toga EP-a? Koju opremu i efekte si koristio?
M: Trebao bih pročačkati malo po projektu, no sa sigurnošću ti mogu reći da je jedan od glavnih synthova zaslužnih za zaraznu melodiju u “Irreversible” bio napravljen sa Divom, gdje su bas linije djelomično napravljene sa Massivom i Ulta Analogom. Iako je “Irreversible” ispala uspješnija stvar, produkcija “Conjunctiona” je kreativnija. Svi bubnjevi bili su snimljeni uživo za vrijeme sviranja na e-drumsetu i postoji nekoliko melodija u toj traci koje su snimljene hardwareom. Dva puta sam mijenjao aranžman, moram priznati, izbrisao sam nekoliko elemenata te dodao nove kako bih bio u potpunosti zadovoljan. Poprilično sam sretan što nisam zapeo na prvoj finalnoj verziji jer mi se sviđa što je ispalo na kraju - unikatan specifičan stil kombiniran s elementima različitih žanrova.
m: Tvoj posebni set na Buch der Träumeru sniman je tijekom noći i jutra, koji dio dana ti je bio najdraži za nastupanje?
M: Teško je reći jer je to doista bio poseban set upravo zbog izlaska Sunca. Zamislite predivnu pozornicu na plaži s pogledom na jezero na kojemu nakon nekoliko sati plesanja vidite izlazak Sunca...magično! Volim i zalaske i izlaske Sunca. No, moram priznati da su jutarnji sati uvijek intenzivniji i to ih čini još ljepšima. Gotovo isto kao da me pitaš preferiram li više klubove ili festivale. Ono što se broji je miks strastvene publike, energije na plesnom podiju i prikladna kombinacija stvari koje će se uklopiti taj tren.
m: Ljeto je bilo poprilično hektično za tebe, na kojem festivalu si se najviše zabavio ovoga ljeta?
M: Istina, svaki od njih je bio super i poseban na svoj način. Ljudi su posvetili toliko vremena, energije i strasti u line up, a dekoracija isto čini sveukupnu atmosferu i to se odmah primijeti. Naravno, izdvojio bih jedan ili dva najdraža festivala, od kojih je jedan Buch der Träumer koji si spomenula. Line up i sveukupan dojam je da nije bio prekratak, apsolutno festival sa dobrom atmosferom na predivnoj plaži i u šumi…hrana je bila nevjerojatno dobra također haha. Jedva se čekam vratiti tamo!