Matroda: “U Los Angelesu nema odmora ni zabušavanja, konkurencija je ogromna”
Razgovarali smo s našim producentom i Dj-em koji je na 1001 Tracklist ljestvici top 101 producenata 2019. godine, zasjeo na 76. mjesto
Matija Rodić, svijetu poznatiji kao Matroda, mladi je producent elektroničke glazbe porijeklom iz Zagreba, s nedavno ostvarenom rezidencijom u epicentru globalne showbizz industrije – Los Angelesu. Tijekom svoje kratkogodišnje, ali iznimno uspješne karijere, ponajviše se opredijelio za bass house zvuk. Njegove stvari, koje na internetu broje više od 50 milijuna pregleda, pune su žive energije, te se savršeno poklapaju s potražnjom masovnih plesnih podija.
Matrodin uzlet dogodio se 2015. godine kroz suradnju s Chrisom Lakeom, pri kreiranju remixa “California”, koji je dosegnuo prvo mjesto na Beatportovoj ljestvici. Od tada, Matroda dobiva prilike za sklapanje ugovora s najdominantnijim svjetskim izdavačkim kućama bass house glazbe, kao što su Dim Mak te Spinnin' Records koje drže neke od najslavnijih svjetskih glazbenika. Ova mlada hrvatska nada s kalifornijskom adresom zaradila je pažnju komercijalnih kapitalaca kao što su DJ Snake, Calvin Harris, Diplo i drugi. Matroda se nedavno plasirao na 79. mjesto na Tracklistovoj ljestvici Top 1001 glazbenih producenata 2019. godine, pa možemo vjerovati da je ovo tek početak njegove globalne karijere.
m: Glazbom si se počeo baviti još kao klinac u osnovnoj školi. Koji su bili tvoji prvi uzori i kako si se preusmjerio na elektroničku glazbu? Kad se dogodio taj skok i zašto te uopće elektronika zaintrigirala?
M: Elektroniku sam otkrio preko starijeg brata. Svakodnevno sam slušao njegove kazete na liniji, od raznih producenata različitih elektronskih žanrova. Najčešće je tu prevladavao techno, house i trance. U tom nekom periodu htio sam pokušati napraviti vlastitu stvar. Sjećam se da je postojala "igrica" na Playstation 1 u kojoj si mogao slagati vec gotove loopove u vlastitom aranžmanu. Tada je sve krenulo.
m: Tvoj prvi uspjeh bilježi se 2015. godine kad si na Beatport ljestvici osvojio prvo mjesto s remixom “California”, s britanskim DJ-em Chrisom Lakeom. Kako je izgledao proces stvaranja ovog remixa i kako je uopće došlo do suradnje s Chrisom? Jesi li mogao pretpostaviti uspjeh koji te dočekao na svjetskim ljestvicama?
M: Do te suradnje došlo je tako da mi je Chris poslao mail - svidjela mu se jedna moja house stvar i rekao je da želi napraviti nešto slično tome. Pričali smo par dana preko Skypea i ponudio mi je da napravimo remix za “Californiu”. Ni on, a ni ja nismo znali da će ta stvar postići toliko uspjeha u industriji i da će biti jedna od najpuštanijih u 2015.
m: Može se reći da si se opredijelio za bass elektroničku glazbu, te je tvoj stil vrlo živ i energičan. Kako bi opisao svoj sound i što misliš što te čini drugačijim od većine ostalih producenata? Zašto si se, po tvojoj procjeni, probio čak i do rezidencije u L.A.-u?
M: Kako se u glazbenoj industriji sound stalno mijenja, uvijek pokušavam pratiti trendove, ali ne i kopirati ih. Mislim da se moje stvari mogu prepoznati po kombinaciji par različitih žanrova u jednom. Jedino tako se može postići nekakav jedinstveni i prepoznatljivi sound.
m: Kad smo kod L.A.-a, što nam možeš reći o životnim promjenama koje si iskusio tijekom drastičnog preseljenja na drugi kontinent? Kako bi usporedio život u Hrvatskoj sa životom u Kaliforniji? Postoje li neke stvari u kulturi ili društvu ondje koje nisi očekivao?
M: Život u Los Angelesu je znatno drugačiji. Konkurencija u glazbenoj industriji ondje je ogromna. Nema odmora i nema zabušavanja. Uvijek moraš biti dostupan i aktivan. Također, društvene mreže preuzele su veliku ulogu. Ovdje mi se najviše sviđa što ljudi prepoznaju kvalitetu i “ono nešto" drukčije.
m: Tvoji prvi izdavački uspjesi dogodili su se preko labela kao što su Spinnin Records, Mad Decent i drugi. Kako je započela tvoja suradnja sa Spinnin Records konkretno, budući da su oni jedni od glavnih labela za dance glazbu u svijetu te da objavljuju izdanja od velikih imena kao što su Martin Garrix i Tiesto?
M: Suradnja sa Spinnin Recordsom se dogodila nakon “California” remixa. Mogu reći da je nakon tog izdanja sve nekako krenulo nabolje. Također mi je i management dosta pomogao u uspjehu.
m: Ove godine na Dim Mak Recordsu objavio si album pod imenom “Red Tape”. Koliko vremena ti je trebalo da ga finaliziraš? Objasni nam koja je bila tvoja inicijalna ideja iza ovog projekta i zašto si odabrao crvenu boju kao zaštitni znak u tvom stilu i na tvojim društvenim mrežama?
M: Za projekt nam je trebalo par mjeseci. Najprije smo se fokusirali na izbor stvari. Htjeli smo da je svaka napravljena na svoj način, da stvorimo nešto novo i drugačije. U samoj priči albuma najviše je sudjelovao moj menadžer. Napravili smo par ideja i potom birali što je najbolje i da još nije osmišljeno. Glavni motivi bile su nam kazete koje su reproducirale stvari sa albuma i crvena boja koja je prevladavala u objavama na društvenim mrežama.
m: Nedavno si imao priliku nastupiti na festivalu “All My Friends” u Los Anglesu, uz velikane kao što su Justice, Black Coffee, Idris Elba i drugi. Čiji set s tog festivala bi izdvojio kao najuspješniji; postoji li neki glazbeni producent ili DJ s kojim bi ubuduće htio surađivati i zašto?
M: Nažalost nisam imao priliku previše čuti ostale setove, iako sam uspio malo uloviti Justice. Oni su mi oduvijek bili posebni i drugačiji te također jedna od inspiracija za elektroničku glazbu. Što se tiče mog glazbenog stila, volio bih surađivati s Tchamijem ili Malaaom ali, prije svega, htio bih napraviti kombinaciju različitih žanrova, tipa Daft Punk, Justice ili Noisia.
m: U prosincu se vraćaš u Zagreb, imaš dogovoren nastup. Možeš li nam otkriti više detalja o tome koga planiraš pozvati kao gosta i kako prognoziraš ishod tog eventa pred domaćom publikom? Kada i gdje si zadnji put nastupao u Hrvatskoj? Imaš li dobra sjećanja na lokalnu scenu?
M: Za Operu vam trenutno mogu otkriti da će nastupati Mike Vale, San Pacho, Frx i Aldo Morro. Mislim da će publici line up biti zanimljiv zato što se radi o dobroj kombinaciji žanrova, te kvalitetnim producentima. Veselim se tom nastupu jer je ipak u mom rodnom gradu i dat ćemo sve od sebe da odlično prođe. Zadnji nastup u Hrvatskoj bio mi je u Noa klubu na Zrću. Volim nastupati doma i imam lijepa sjećanja na dobra iskustva ondje.
m: Možeš li izdvojiti neki svoj all time omiljeni nastup u nekom klubu ili festivalu vani? Što ga je učinilo tako posebnim? Preferiraš li više clubbing atmosferu ili nastupanje na masovnijim festivalima?
M: Najdraži nastup mi je bio u Los Angelesu u klubu Sound. Isticao se po tome što sam bio headliner i osobno sam birao izvođače koji su nastupali. Odazvala su se neka jača imena bass house scene što je iznenadilo sve prisutne, uključujući i mene. Po tome sam shvatio da ljudi ovdje cijene moj rad. Nastup je prosao savršeno i rasprodali smo klub. Inače više preferiram clubbing atmosferu jer mi zrači boljom energijom. Osjeti se bolji kontakt s publikom, dobivam više slobode u odabiru glazbe.
m: Osim što te možemo pohvaliti za tvoj uspjeh u glazbi, vrijedi napomenuti i da se baviš humanitarnim radom. Krajem travnja ove godine zaigrao si u dobrotvornoj nogometnoj utakmici Copa Del rave skupa s Diplom. Možeš nam reći više o tom događaju, kako si uopće završio tamo?
M: Za ovu humanitarnu akciju dobio sam poziv od prijatelja DJ-a i producenta iz Los Angelesa. Imali smo zajednički nastup i pitao me bi li želio sudjelovati. Nogomet oduvijek volim jer sam ga čak i trenirao pa smo, eto, spojili ugodno s korisnim. Taj događaj je bilo jedno stvarno super iskustvo. Uz Dipla, sudjelovalo je još dosta poznatih faca kao što su The Chainsmokers, Chris Lorenzo i drugi. Nadam se da će bit još takvih prilika na koje ću se rado odazvati.
m: Za kraj, postoji li nešto što bi volio poručiti svojoj mlađoj publici ili onima kojima si uzor, kako uspjeti u glazbenoj industriji? Što nekoga čini kvalitetnim glazbenim producentom ili DJ-em i kako, po tvom mišljenju, mladi debitanti mogu doći na tvoju razinu?
M: Mislim da Hrvatska stvarno ima perspektivne producente i DJ-eve. Naravno da je puno teže probiti se, što sam i osobno osjetio, ali bitna je upornost i rad. Najviše se treba fokusirati na vlastitu produkciju. Svaki dan provoditi što više vremena u studiju i otkrivati novi sound. Na temelju produkcije otvaraju se sva druga vrata, tada te prepozna i management, i agenti, te sve ostale bitne osobe. Također, ja sam uvijek spreman pomoći i dati savjet našim producentima koji imaju potencijala. Nadam se da će ih biti sve više i više.