Robosonic: "Danas je gotovo pa nemoguće dosegnuti svjetsku razinu karijere samo kao DJ"
Razgovor s njemačkim house DJ-em i producentom, kreatorom zamijećenog singla "In My Arms"
Iza imena Robosonic krije se Cord Labuhn, njemački DJ i producent koji od svoje 18 godine živi i diše clubbing kulturu Berlina, a posljednjih nekoliko godina sve je zamjećenije ime mlađe generacije house producenata diljem svijeta. Uz nekoliko istaknutih samostalnih izdanja, značajni proboj prema svjetskoj house-publici dogodio se s izdanjem “In (My) Arms”, nastalim u suradnji s Ferreckom Dawnom, a koje je obilježilo prošlogodišnje setove brojnih svjetskih DJ i producentskih imena te postalo jedno od značajnijih izdanja Defected etikete.
I sam Cord - odnosno Robosonic, priznat će kako nije očekivao takav uspjeh navedenog singla, istovremeno ističući da mu je upravo to izdanje širom otvorilo vrata svjetske house-scene i podiglo karijeru na viši nivo.
“In (My) Arms”, suradnja s Ferreckom, njemačka scena elektroničke glazbe, život u Berlinu... samo su neke od tema kojih smo se dotaknuli tijekom razgovora s Robosonicom, tijekom ovogodišnjeg izdanja Defected Croatia festivala u Tisnom. Pročitajte u nastavku...
m: Defected - prve misli koje ti padnu na pamet?
Robosonic: Svjetski poznati brand za house glazbu - autentičan, fenomenalan, poseban… I takav je Defected otkada sam uopće čuo za njih kao label.
m: Jedno od tvojih vrlo zamjećenih izdanja i objavljenih upravo za Defected je “In (My) Arms”, koje si kreirao s Ferreckom Dawnom. Kako je došlo do te suradnje i slažeš li se da je ta stvar bila ‘breakthrough’ moment za tvoju karijeru?
R: Apsolutno se slažem, jer to izdanje mi je otvorilo vrata široj house zajednici i učinilo me članom Defected obitelji, pogotovo nakon što sam prošle godine dobio poziv da budem dio Defected Croatia festivala.
A priča iza same pjesme je vrlo interesantna - Ferreck Dawn i ja se do tada nismo osobno poznavali, ali znao sam njegovo ime, vrtio sam njegove pjesme u svojim setovima. Jednom prilikom poslao mi je skicu te stvari, s napomenom da nadodam svoju ideju i tako je postepeno nastala “In My Arms”. Nakon toga smo zapravo nastavili razmjenjivati pjesme i ideje, on bi kreirao skice, ja bih dao svoj doprinos, odveo pjesmu u nekom drugom smjeru i pokazalo se odličnom suradnjom.
Pjesma je ubrzo potpisana, no isprva su nas tražili da napravimo kao b-stranu izdanja i upotpunimo s još nekoliko stvari. Međutim, kako su “In My Arms” testirali pred publikom na raznim Defected eventima puno prije službenog izdanja, uvidjeli su da ekipa odlično reagira i odlučili je objaviti kao samostalno Defected single-izdanje i to je bio taj prijelomni moment. Ni Ferreck ni ja nismo očekivali takav uspjeh!
Smiješno je što smo zajedno kreirali 3-4 pjesme, uključujući i “In (My) Arms”, bez da smo se uživo upoznali - to je uslijedilo tek kada je u tom nekom periodu Ferreck prvom prilikom stigao u Berlin. Nakon toga smo iskoristili priliku odsvirati zajedno i nekoliko setova - i shvatili da super funkcioniramo i u tom b2b formatu. Od jednog običnog e-maila dogodila se super suradnja!
m: Već godinama živiš i djeluješ u Berlinu - možeš li nam iz svoje perspektive opisati trenutnu berlinsku scenu, kao i općenito elektroničku glazbenu scenu Njemačke?
R: Vrijedi odmah u startu naglasiti tu bogatu povijest koju Njemačka ima u elektroničkoj glazbi te u čitavoj zemlji postoji niz ključnih gradova i regija koji su razvili svoju posebnu priču - u Frankfurtu se razvila značajna techno scena, u Kölnu se razvijao minimal-techno, Hamburg je bio više orijentiran na house-atmosferu, a Berlin je naravno priča za sebe u svemu tome, tu su se postavili temelji clubbinga općenito i multi-kulture!
Količina ljudi koja sudjeluje u toj sceni - od DJ-eva i producenata do vlasnika noćnih klubova, kreatora programa - je iznimna, i ta posvećenost i glazbi, ali i poslovnom dijelu funkcioniranja kulture, pokreće čitavu priču. Naravno, gdje ima biznisa, ima i komercijalnog utjecaja koji neki put ne djeluje u smjeru koji pogoduje samoj sceni i kulturi, ali zato ima toliko entuzijasta, subkulture i kreativnih ljudi koji to sve drže u balansu.
m: S iskustvom koje imaš kao DJ i producent, koji savjet bi dao onima koji započinju svoju DJ i/ili producentsku karijeru?
R: Budite originalni koliko god možete! Osvjestite da ćete u početku svirati tuđu glazbu i to je okej, dosegnut ćete određeni nivo, no da bi otišli stepenicu više - bit će potrebno da započnete kreirati svoju glazbu, koja će možda morati imati i određeni “oblik” da bi je zavrtili i drugi DJ-evi! Osobno su mi trebale godine da to prihvatim - da trebam kreirati glazbu u određenom “formatu” kako bi odgovarala i tuđim DJ setovima, a istovremeno biti zadovoljan time što sam kreirao u tom obliku. Kada to usavršite, imajte na umu i da unutar te formule trebate pronaći sebe, svoju unikatnost i originalnost… Upravo to je postao i moj osobni izazov - svaki komad glazbe koji kreiram, treba nositi moj potpis. Neće uvijek upaliti (smijeh) - dogodit će se da ste kreirali nešto što je napravilo još 100 producenata prije vas, ali to daje čar svemu… Važno je ići korak po korak, usavršavati svaki dio tog procesa i imati veliku strast prema glazbi. A to ponekad traje godinama, budimo iskreni (smijeh).
m: U prošlosti su DJ-evi i producenti bili “odvojena” zanimanja, zatim se dogodio spoj obje vještine… Smatraš li da je danas moguće dosegnuti visoki nivo profesionalne karijere - samo kao DJ?
R: Jako jako teško, možda čak i nemoguće. To bi možda bilo moguće na način da si zaista odličan selektor glazbe, imaš pristup promo i neobjavljenim izdanjima, koji ti omogućuju da publici ponudiš nešto vrlo specifično ili da budeš među prvima tko ima budući klasik ili hit. Danas fanovi elektroničke glazbe jednostavno očekuju da imaš određeni zvuk i priču u svojim setovima… Nekako vjerujem da kada si strastven prema glazbi i selekciji koju biraš za svoje setove, da ti nekako sasvim prirodno dođe da želiš početi kreirati svoju glazbu, ako ništa drugo, barem za svoje setove - da ih učiniš posebnim.
m: Kako pripremaš svoje setove, i koja je tvoja ‘filozofija’ DJ-iranja?
R: Set-listu seta ne pripremam unaprijed - ono što pripremim je neka okvirna selekcija pjesama za koje smatram da bi mogle odgovarati eventu na kojem vrtim glazbu, a zatim kada započnem sa setom, biram pjesme, pratim kako publika reagira i prepuštam da nas atmosfera odnese u svom smjeru. Obično puštam na 4 decka, i koristim ih maksimalno za kreiranje specifičnih glazbenih momenata…
m: Privedimo razgovor kraju uz tvoje aktualno izdanje - “For The People”. Možeš li mi reći nešto više o toj stvari?
R: To izdanje smatram iznimno važnim za sebe - definira moj pristup kreiranja hibrida house i hip-hop glazbe. Odrastao sam uz hip-hop glazbu, kupovao ploče i zapravo ušao u DJ-iranje upravo zbog tog žanra, a zatim sam se zaljubio u house! Kada sam počeo kreirati house glazbu, najviše me inspiriralo upravo korištenje sampleova iz hip-hop žanra te sam za vokalne dionice kao goste na izdanjima počeo pozivati svoje MC heroje. A “For The People” je posveta mojoj ljubavi prema oba žanra, s osvrtom na zlatno doba njujorške hip-hop scene s modernim pristupom house-produkcije.
m: Hvala ti puno na ovom razgovoru!
R: Hvala vama, i hvala vašoj publici na divnoj podršci!