Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Mr. Scruff: “Planiranje DJ seta je poput planiranja razgovora a to je krivi način razmišljanja”

Sa ovim svestranim DJ-em i umjetnikom razgovarali smo nakon njegovih nastupa u Hrvatskoj

  • Roberta Novosel I Foto: Daniel Kiršić; Facebook
  • 15 September 2019

Mr. Scruff jedno je od elektroničkih imena koje uvijek iznenađuje na nastupima kombinirajući različite stilove glazbe od jazza i housea pa do mračnoga techna. Njegovi setovi puni su pozitivnih vibracija, a videospotovi ispunjeni jednostavnim crtežima koje sam naziva “potato style”. Čak su i njegovi nastupi popraćeni animacijama o morskom životu, a u prošlosti se bavio i prodajom čaja. Ovaj svestrani gospodin nastupao je samostalno na Beach stageu na Dimensions festivalu, ali i b2b sa Gillesom Petersonom, a mi smo tom prilikom porazgovarali s njim. Što se krije iza njegove strasti prema glazbi, preferira li više nastupe na festivalima ili u klubovima te zna li nešto o našoj sceni, otkrit će vam u nastavku.

m: S obzirom da si nakon nastupa u Zagrebu u Garden Breweryju imao nastup na Dimensionsu, što su potpuno različite lokacije, možeš li izdvojiti koje su glavne razlike koje si primijetio?

MS: Zapravo, postoji dosta sličnosti jer su oboje bili nastupi na otvorenom. Ja sam iz Manchestera, nije padala kiša što je super, bilo je lijepo vrijeme ispunjeno s dragim ljudima. Mislim da je svaki nastup drukčiji, bez obzira je li to nastup u Zagrebu, Puli, Londonu, Sao Paolu ili Tokiju. Čak i nastupi u istom klubu dvije noći za redom mogu biti u potpunosti drukčiji. Veselim se tim razlikama i činjenici da još ne znam kako ću se osjećati, kako će se publika osjećati, kakav će biti soundsystem, ali i sama lokacija. Kad sviraš na nekoj lokaciji, zapravo sviraš u nečijem domu. Sve ovisi i o vremenu, naravno. Danas sam nastupao od 19 do 21h pa sam vidio zalazak Sunca, dok sam jučer svirao u kasnijim satima. Ne razmišljam previše o razlikama jer mi je svaki nastup jedinstven. Mogu to usporediti sa razgovorom između dvoje ljudi, mi kao ljudi moramo se fokusirati na ono što nas spaja i zajednička stvar u svemu tome je što je publika bila divna, uživala u glazbi, a ja sam se zbog toga osjećao opušteno. Volim Hrvatsku a mislim da mi je ovo čak bilo prvi put da nastupam u Zagrebu tako da je to bilo doista lijepo.

m: Preferiraš li više nastupe na festivale ili u klubovima?

MS: Sviđa mi se ta razlika, baš kao što u svemu volim različitosti, to je život. Ljeti su festivali na otvorenome odlični jer je sa mnom moja obitelj pa uživamo svirajući glazbu ispod drveća i na plaži uz zalazak Sunca. To mi je fenomenalno, ali kad zahladi vratim se u klubove i to je dosta drukčije, zbog sadržaja. Kad nastupam na otvorenom, postoji još puno drugih stvari osim glazbe, tu je i priroda, ali i vrijeme igra veliku ulogu. U klubu postojim samo ja, dok na festivalu je oko mene još 50 drugih ljudi i svi postanemo jedna velika obitelj. To je super stvar za doživjeti nekoliko puta godišnje, doživjeti energiju drugih ljudi, družiti se. Ne radi se samo o tome da odradiš nastup i ideš dalje, već provedeš nekoliko dana slušajući druge DJ-eve i bendove i dobiješ osjećaj kako je biti dio plesnog podija, što je vrlo važno ako si izvođač.

m: Postoje li neke posebne stvari koje voliš puštati samo za vrijeme festivalske sezone?

MS: Ne, ali imam stvarno puno raznih stvari o vremenu, čak i o dobu dana. Ako je petak, puštam stvari vezane uz petak, isto tako i za subotu - imam stvari koje sadrže u sebi riječi vezane uz činjenicu da je subota, imam čak i melodije za zalaske Sunca. Za kišu imam 20 stvari, a ako prestane kišiti spreman sam i za to. Ponekad riječi mogu ispuniti okruženje jer postoji još puno utjecaja osim mene samoga. Za mene je Dj-ing poput razgovora, nikad to ne planiraš, radi se samo o tome s kim si i koji su vam interesi. Radi se o ravnoteži svih ljudi i to je bitno. Znaš koju glazbu imaš, odradio si provjeru zvuka i preostaje ti samo da se opustiš i budeš slobodan.

m: S ozbirom da se baviš glazbom već dugo vremena, većina tvojih stvari su pozitivne, odakle dolazi sva ta inspiracija?

MS: Za mene se sve svodi na to da glazba može biti zabavna. Puno ljudi shvaća glazbu ozbiljno, naravno i ja isto, ali kad se radi o dijeljenju glazbe ona mora biti zabavna. Ako preozbiljno shvaćaš glazbu, time ostavljaš dojam da je samo tvoja. Shvaćam DJ-ing dosta ozbiljno, baš kao i tehničke aspekte i konstantno učenje o svim žanrovima, povijesti glazbe, ali na kraju dana svi smo ovdje da se zabavimo. Crtići i humor su bitni također, živimo u svijetu koji je suviše ozbiljan i mislim da humor spaja ljude i omogućuje im da se ne shvaćaju preozbiljno. Možeš shvaćati umjetnost ozbiljno, baš kao i strast i interese, ali nemoj sebe shvaćati preozbiljno.

m: Osim glazbom, baviš se i crtanjem koje voliš zvati “potato style”. Možemo li očekivati neke nove umjetničke radove ili crtiće uskoro?

MS: Naravno, radim na crtežima konstantno, bilo da se to radi o posterima ili videima. To je jednostavan način na koji crtam već 35 godina. Dobar je i sviđa se ljudima. Mislim da se ljudima sviđa taj miks glazbe i crtića jer je zabavan i cijenim to. Znam da ljudi vole to. Postoji puno DJ-eva koji su fokusirani na samo jedan stil što je kul, ali ja sam svestran. Volim spojiti sve u jedno, ali da postoji određen fokus i smisao, to je za mene izazov koji nikad ne prestaje jer nikad ne možeš znati sve. Bitno je opustiti se i ne shvaćati sebe preozbiljno. Volim se uvijek šaliti na račun DJ-inga, odnosno o svim stvarima o kojima sam educiran. Možemo svi biti ozbiljni, ali kad su u pitanju festivali - koga briga, idemo partijati!

m: Postoji li neka tajna koju možeš otkriti novim DJ-evima, na koji način održavaš strast prema ovome poslu tako dugo vremena?

MS: Radi se o tome da svoju strast ne fokusiraš na to da se drugima svidi, već da to radiš zbog sebe i da se ne ponavljaš. To je najbitnija stvar jer ako se ponavljaš, nisi tu već negdje drugdje. Obraćaš se ljudima, a ne komuniciraš s njima. Moraš razmišljati o svemu, festivali imaju super publiku, dobre promotore, ridere, ali publika je najbitnija jer se međusobno svi poštuju i paze na festivalsku lokaciju, a ujedno se trude i poštovati lokalne ljude koji žive u okolnim mjestima i da se ne ponašaju ko idioti. Britanci su malo loši što se tiče ponašanja u inozemstvu. No, ono što je bitno je da postoji puno ljudi oko tebe koji će uživati u svemu. Festivali su zato odlični jer imaju toliko različitih elemenata, odsječen si od normalnog života, mobitela, doma i emailova. Otkriješ svoju novu obitelj i imaš svoje prijatelje, svi su ovdje kako bi vidjeli određenog izvođača. Postoji i onaj trenutak kad ti se oči susretnu s tuđima i jednostavno postanete prijatelji. Meni je bitno isto da kad dođem u određenu zemlju da učim malo taj jezik, upoznam nove prijatelje iz cijele Europe. Treba se okrenuti oko sebe i pričati sa različitim ljudima. Jednostavno naletiš na neke ljude i povežeš se s njima, osobito je važno povezati se s drugima ako radiš u medijima, ne samo u DJ-ingu. Trebate poštovati jedni druge i posvetiti se, naučiti nešto novo od drugih, ali i naučiti njih nešto. Bitno je doći samo sa pravim načinom razmišljanja.

M: Što možemo očekivati od tvog seta s Gillesom Petersonom?

MS: Ne znam, puno različitosti. Nastupam b2b s Gillesom i jedina stvar koju znam je ta da je Gilles Peterson veoma glazbeno educiran i svugdje nastupa, baš kao i ja. Želim da naš nastup bude poput kartanja, izazov koji će se svima svidjeti. To je poput zanimljivog razgovora, postoji publika i dva DJ-a, ali radi se o tome da dijeliš glazbu koju voliš sa drugim DJ-om i svim drugim ljudima na plesnome podiju. Pravi užitak DJ-inga je u tehničkoj pripremi, ali kad dođe trenutak da počnem puštati, ne znam što ću pustiti dok se jednostavno to ne desi. Možda ću izabrati dvije stvari za početak kako bi stvorio neku atmosferu i nakon toga sam u potpunosti otvoren prema svemu. Možda će to biti jazz, možda techno, možda reggae, čak možda i afrička glazba, latino ili indijska, može se svašta desiti. Ima previše dobre glazbe svuda oko nas. Planiranje DJ seta je poput planiranja razgovora i to je krivi način razmišljanja. Tehnički sam uvijek pripremljen, ali kad je pitanje glazbe, skroz sam opušten. Prati se samo okruženje, Sunce, drveće, zvijezde, možda i ako će biti pun mjesec imat ću i za to stvar. Slobodan si, gledaš oko sebe i svjestan si trenutka da si s ljudima i da s njima dijeliš glazbu u pravo vrijeme. Kad nastupaš šest sati, nema žurbe, bit će tu prikladnih stvari, možda i nekih jačih poput techna, a i nježnijih poput folk glazbe. To je ono što čini sve lijepim i upravo zbog toga što ne biram koju ću glazbu puštati prije nastupa, nikad mi ne dosadi ovaj posao. Čak mi se ni ne sviđa riječ publika, više smo obitelj. Treba se obratiti pažnja na to kako se osjećaš i jednostavno uživati u tom trenutku, to je poseban trenutak.

m: Evo, razgovaramo u Hrvatskoj, znaš li ponešto o našoj i regionalnoj sceni?

MS: I ne baš, većina mojih iskustava s Hrvatskom su festivali i većina ljudi koji se nalaze na tim festivalima nisu iz Hrvatske, što mi je pomalo čudno. Znam za Eddyja Ramicha i imam ponešto hrvatske glazbe, ali što se tiče povijesti hrvatske glazbe i klupske scene, to ćeš me morati naučiti.

Next Page
Loading...
Loading...