Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Nightmares On Wax : ''Rave pokret je bio kao jazz prije 100 godina''

''Shout Out! To Freedom'', novi je album Nightmares On Waxa, objavljen na Warpu, 29. listopada

  • Ralph Moore | Arsen Pavešić | Foto: Viktor Sloth & Fahrani Pawaka Empel
  • 9 November 2021

Nightmares on Wax, glazbeni projekt iza kojeg danas stoji George Evelyn aka DJ E.A.S.E., osnovan je 1988., prvo u tandemu s Johnom Halnonom, a potom s Kevinom Harperom. Harper je s Evelynom postao prvoborac, danas kultnog Warp Recordsa koji je, za Nightmares On Wax, objavio prve singlove i debitantski album ''A Word of Science: The First and Final Chapter''.

Do trenutka izlaska drugog (i najpoznatijeg) albuma ''Smokers Delight'', Evelyn je bio jedini nositelj projekta Nightmares On Wax. Iako je Evelyn rodom iz Leedsa, a sjedište Warpa je bio Sheffield, u priču oko ovog kultnog albuma umiješao se još jedan, engleski grad, izrazito značajan za razvoj elektroničke glazbe. Riječ je o Brightonu i tamošnjoj glazbenoj trgovini Rounder Records, u kojem je, početkom 90-ih radio, ni manje-ni više, nego Norman Cook, a interijer su mu oslikali writeri Leigh Kenny ''Red'' i Lee McMillan ''Monkee'', zaslužni za nezaboravni cover ''Smokers Delighta''. Album i danas pamtimo, ponajviše, po jednom od najpoznatijih trip-hop hitova ''Les Nuits'', u kojem se, inače, krije genijalni sample pjesme ''Summer In The City'' Quincyja Jonesa i Valerie Simpson.

''Soundsystem kultura u UK-u proizašla je iz Lovers Rock scene (podžanra rane reggae glazbe, sličnog rocksteadyju, a prepoznatljivom po romantičnom zvuku i tekstovima), a DJ-i su, od tih ploča, izvodili tzv. mega-mikseve. Među njima sam bio ja, od sredine 80-ih, još kao klinac od 14 godina. Stvari su uzele maha, kad smo otkrili house ploče koje su stizale iz Chicaga. S tom mješavinom ploča odlazili smo na cjelodnevne tulume, od Leedsa, do Manchestera.'', prisjeća se svojih početaka George Evelyn...

''Osim reggae glazbe koju smo pokupili od nešto starije ekipe, slušali smo i rani hip-hop, ali i electro. Idol nam je bio Egyptian Lover, plesali samo breakdance i eksperimentirali sa svim i svačim. 1988. smo se uključili u poznati Summer Of Love, gutali smo ecstasy i ludovali po plesnim podijima u raznovrsnom društvu, od hipija, do nogometnih navijača. I svi smo bili jedno. Čisti P.L.U.R...'', ozarena lica će George...

''Kad se danas prisjećam tog perioda rave pokreta, zamišljam kako se vjerojatno nešto slično događalo kad je nastao jazz. Neka nova glazba, neka nova energija. Ali to ne možeš shvatiti dok si u tome. Tek sad... Sjećam se kad smo se jednom našli u koloni automobila na putu za neki rave u Blackburnu. Odjednom su se pojavila tri policijska auta s rotacijom koja su pokušavali zaustaviti cijeli konvoj. U tom smo trenutku skrenuli s ceste i nastavili se voziti po nekoj livadi u nepoznatom smjeru. Mislim da sam bio na tripu tad, ali sjećam se da sam pomislio kako smo napokon pronašli slobodu! To je to, buntovništvo bez razloga... To je bio naš Woodstock!'', nastavlja George...

O svojoj vezi s Warp Recordsom kaže: ''To je poslovno partnerstvo, ali i emotivna veza, budući da smo odrastali skupa. Imali smo svojih razmirica, ali i danas sam siguran kako ne možemo zamisliti da ne radimo zajedno. Počeli smo tako da smo Steve Beckett (osnivač Warpa) i ja obilazili klubove i dijelili promotivne ploče DJ-ima. O tome kakva je to tvrtka dovoljno govori činjenica da neki ljudi tamo rade od 1989.''

George Evelyn danas živi na Ibizi, sa suprugom i kćerkom: ''Živim na sjevernoj strani otoka, u jednom od rijetkih krajeva koji su ostali tradicionalno seoski. Zapravo, otkako je počela pandemija, po prvi put, ondje boravim neki duži period u komadu. Ibiza je jedna od onih lokacija koje je pandemija poprilično promijenila. No to ne znači da je zabava stala. Pojavio se novi/stari trend - poluprivatni tulumi u vilama...''

''Ovo su, nedvojbeno, vrlo izazovna vremena za sve one koji se, na neki način, bave glazbom. Recimo, iz vlastite perspektive, mogu reći da osjećam pozitivan kreativni naboj. Ako bacimo pogled u prošlost, vidljivo je kako je najbolja glazba nastajala upravo u razdobljima nekakvih društvenih previranja. Fascinantna je i, pomalo, nevjerojatna dubina cijele situacije i kako djeluje na nas...''

Nightmares On Wax objavio je svoj novi album ''Shout Out! To Freedom'', 29. listopada, na Warp Recordsu.

Next Page
Loading...
Loading...