Kako je izgledalo pandemijsko ljeto u BiH? (2. dio)
Donosimo drugi dio reportaže našeg suradnika o sceni i artistima bosanskohercegovačke elektroničke scene ovog ljeta ali i u vrijeme korone
Nakon prvog dijela reportaže, nastavljamo priču o pandemijskom ljetu u BiH.
Moj idući sugovornik je Sake, “četrdesetogodišnjak ugodne vanjštine“ pravog imena Samir Hodović. Poznat je kao frontmen benda Velahavle i kao domaćin posebnih zabava koje se dešavaju samo deset dana u toku godine u njegovom stanu. Kako ide ljeto - upitao sam Saketa. “Poprilično alkoholičarski uz prstohvat pandemijskog PTSP-a”, odgovara. Malo sam zatečen odgovorom ali nastavljam. Šta se dešavalo u studiju - pitam. Eh ovdje se Sake malo opustio i nastavio: “Završili smo snimanje albuma tri dana pred početak pandemije i onda smo post produkciju stavili na hold te, kao i svi, čekali da se malo situacija stabilizira da bi smo nastavili. Sada je u završnoj fazi i nadam se da neće više biti zastoja. Pitam ga kako bi opisao ovaj album. Sake se smije i kaže: “Ovo je treći album, dva više od Sex Pistolsa!! Nije nastavak “trip hop downbeat zvuka”, potpuni je zaokret u zvuku i okrenut je u potpunosti našem govornom području za razliku od prva dva, kada sam pretenciozno mislio da se može preko grane. Mislim da je ovo dovoljno opisa, ostalo ćete sami saznati uskoro.
Album je producirao Vlado Džihan (Dzihan i Kamien) u svom studiju u Beču, što je dodatno komplikovalo brzinu rada tokom pandemije, ali s obzirom koliko dugo se spremala ta suradnja, čekanje mu ne pada teško, priznaje Sake i dodaje: “Album je sniman u studiju Esad Arnautalić Radiotelevizije Sarajevo, odnosno sada BHRT.”
Velahavle su održali jedan online koncert koji je bio live predstavljanje ovog predstojećeg albuma naziva 22:22, a ja se iskreno nadam da ćemo ih poslušati i u drugim formatima. Sake najavljuje odlazak u Beč u studio za petnestak dana, ako situacija bude povoljna, na finaliziranje albuma, a prvi single bi trebao izaći početkom desetog mjeseca, i zove se “U ovom gradu”. Sake je također i domaćin kultnih aftera koji se dešavaju u njegovom domu, jednom godišnje i to za vrijeme SFF... Kako je bilo ove godine, pitam jer ljudi zaista vole doći kod Saketa kasno i osvanuti na terasi koja se nalazi iznad opjevanog kina Prvi maj.
“Bilo je kao što sam i zamišljao i nadao se da će biti, a to je da će ljudi željni zabave, nakon godinu i po dati sve od sebe da budu tu u ovom trenutku i da ne gledaju ni nazad ni naprijed. Ja sam imao dojam da je tako i bilo” otkriva. “Ne možemo ignorisati luđačke zabave s obzirom da se nalazimo u vremenu infekcije, kada bi trebali držati fizičku distancu ali moja laička pretpostavka je da većina ljudi koja dođe na ove zabave su razumni i inteligentni ljudi, tj. vakcinisani. S druge strane u moj stan i terasu i ne može stati puno više ljudi nego što je to propisano mjerama”.
I zaista i ove godine neki od najboljih aftera su bili kod Saketa, posljednu noć su nastupili Six and Ryo. House dvojac bez premca. I onda je logično bilo da se zahvalim frontmenu Saketu i potražim drage house ljude...
Našao sam Ajdina a.k.a Ryo (na otvornoj fotografiji), a Six, poznat i kao Erol je bio na moru, naravno. Ovaj dvojac je najpristojniji DJ dvojac koji postoji u regionu, njihova velika strast za muzikom, uspjesi na gažama se uklapaju u njihovu produkciju, pokrenuli su izdavačku kuću i uvijek su spremni za razgovor. Jedan Mostarac, drugi Sarajlija a muzika - svjetska klasa.
Moje prvo pitanje za Ajdina je bilo - Šta se dešavalo u studiju kod Sixa i tebe?
“Prije svega, želim da ti zahvalim zbog prilike da malo porazgovaramo jer želim da podijelim neke informacije sa ljudima koji prate rad Mixmag Adrije kao i naš rad, pogotovo u ovim ludim vremenima kada sve što čovjek uradi spade u domen nekog iznenađenja”, započeo je. “Što se tiče Sixa i mene, krenuli smo da pravimo taj studio i išlo je to dobro. Jako smo se bili zagrijali za produkciju jer smo u jednom trenutku, u nekoj od bezbroj noći kad smo sjedili, rekli da je vrijeme da napravimo step up u našim karijerama i da se usudimo da radimo tu muziku onako kako mi mislimo da treba ali nažalost, ideja samostalnog studija, se u međuvremena zaledila na neodređeno zbog spleta okolnosti i nepredvidivih situacija. Ali, zato smo se u lockdownu vratili na mjesto odakle je sve počelo, na dobro poznato 373 mjesto, izbacili dosta novih traka, dobro prošli i nastavili tamo gdje smo stali, samo sa jako ozbiljnom produkcijom za nama. Ponosni smo na repertoar koji imamo za nama a i na onaj koji čeka da bude izdan.”
Zašto ste se upustili u stvaranje izdavačke kuće u ova luda vremena, pitao sam Ajdina.
“Ta ideja je već dugo bila prisutna ali nikada se nismo usudili da krenemo u to jer smo u jednom trenutku skontali da je to zaista 0/24 - 365 dana obaveza i zaista se nismo mogli toliko fokusirati zbog privatnih obaveza i života koje vodimo. Sve do te jedne magične noći u 373 studiju, kada smo se skupili nas par i rekli da smo naletili na kreativni zid i da nam treba nešto novo... i, eto, odlučismo da pokrenemo. U ekipi nas je dovoljno gdje svako ima svoj zadatak, ljudi koji su zaduženi za adminstraciju, za audio inžinjering, a&r, audio i video dizajn, procedure i, što je najvažnije, imamo jako zdrav odnos koji je zasnovan na kolektivnim odlukama, gdje nema neko da odskače, da bude glavni, nego cilj je imati kvalitetnu muziku i biti prepoznatljiv na tome. Framed music je jedan veliki projekat samo trebamo čekati da se ova luda situacija smiri da realizujemo ono što smo planirali. Izdavanje muzike je samo prvi korak.”
Na pitanje koga su do sad potpisali, kaže: “Prvo izdanje potpisuju osnivači Framed musica - Six Beats, FakeLab i RYO, gdje su zajedničkim kolaboracijama na tri pjesme otvorili to novo poglavlje u našim životima”. Za drugo izdanje su imali talijanskog tech-house maestra Fabio Salerni koji je uradio strašan EP i sa još jednim remixom na kojem su Six Beats i Ryo. Sljedeće izdanje potpisuju Armin Di High koji je isto dio ekipe, koji sprema super EP. Svi zainteresirani im se mogu javiti...
Pitao sam i je li se putovalo? “Pa otišlo se malo preko granica, samo da psihu i razmišljanje preusmjerim od ove svakodnevnice. Ovo ljeto je bilo jako produktivno što se tiče muzike i bilo je dosta dobrih rezultata. Moja traka EYES koju sam potpisao za Forward Thinking records je oko mjesec dana bila u top10 progressive house charta na Traxsourceu gdje sam se kretao među prejakim imenima i skidao sa tronova i dobro prošao sa podrškom”, kaže. “Velika stvar za mene koja mi je otvorila mnoga vrata. Bio sam čak na 3. mjestu gdje sam se borio sa artistima kao što su HS82, Artbat, KC Lights i ostalom plejadom. Teška konkurencija. Vjerovatno su i oni kliknuli da vide ko sam i šta radim tu. Kvalitet je isplivao što je najbitnije”.
Ovaj dvojac nije baš sjedio ovo ljeto, bilo je nastupa, dosta privatnih događaja, nastavili su rezidenciju na Žoga beach baru (sada Club Divine), vrijeme SFF su pokrili sa jako kvalitetnim svirakama na Summer Loungeu i na najboljem afteru u gradu za vrijeme SFF-a. Six i Ryo ne gube vrijeme i zato sam uptao Ajdina šta se trenutno kuha u njihovoj kuhinji? “Trenutno je fokus na Framed musicu, što više imena da ugostimo i nove muzike da izdamo, da ojačamo brend RYO marketinški i sa produkcijom, jer vrijeme je i evo, upravo dok ovo odgovaram, pravim pauzu od pisanja projekta za sljedeću godinu gdje ću da se usudim da realizujem nesto što dugo vremena planiram, naravno uz podršku ekipe koja je uz mene ali ne mogu više reći jer nisam i ja sabrao sve ideje u glavi. Možda neka velika imena budu gosti ovdje. Sarajevo Clubbing opet priprema neke ideje za naredno ljeto, pa vidjet ćemo. Samo da nas se ovi nevidljivi dželati okane. Vidjet ćemo kakva će zima da bude od toga mnogo zavisi, ali seanse u studiju su sigurna stvar.”
Ajdin i Erol , odnosno Ryo i Six imaju ljetnu rezidenciju u Hercegovini.Pitao sam Ajdina o čemu je riječ?
“Joj brate, to mjesto je iz naučne fantastike i iz svih onih najboljih filmova. Kada dođeš dole i kada osjetiš onaj vibe i još sastaviš dobru playlistu, ono, mogao bi tako danima i noćima. Moj život je mene odveo ka Sarajevu gdje sam se evo stacionirao i ne mislim se micati ali ono mostarsko-hercegovačko me vuče prema prevrućem kršu, hladnim rijekama i tim magičnim ambijentima. Sasvim sam slučajno došao do toga da budemo rezidenti dole, jer momak koji je počeo da radi kao event manager je moj dugogodišnji prijatelj gdje smo se sudarili u prolazu i onako u priči pokrenuli tu temu i realizovali je. Možda bude još jedan vikend dole, vidjet ćemo kako će nas vrijeme poslužiti. Imali su jako dobar program i ističem party koji su organizovali gdje su bili Marko Nastić, Nebs Jack, Yakka kao headlineri super mlada ekipa Doel i Immodica kao support, Six Beats i moja malenkost smo par puta vrtili prejak house. Dosta je tu još nekih DJ-eva se provrtilo gdje su baš odradili dobar posao.”
S obzirom da je Ajdin prisutan na sceni sarajevskog noćnog života, pitao sam ga i za komentar na sarajevske luđačke zabave: “Ovo ljeto mi je do sada najdraže zbog super svirke na Summer Loungeu i zatvaranja SFF-a gdje smo Six Beats i ja 7 sati, na jednoj od najpoznatijih sarajevskih terasa, vodali raju kroz zvuke housea i tech-housea i gdje niko nije mirovao. Ja sam fasciniran. Fizička distance nije bila bitna, bitan je bio samo dobar zvuk, energija koju smo prenosili i masivni beatovi koji nisu dali nikome da ostanu mirni. Nadam se da će se ovo ponoviti i nadam se da će sljedeće godine, pojam maska biti samo ružno podsjećanje na sve ovo kroz šta smo prošli. Treba nam još ludih ljetnih noći, sarajevskih noći, mostarskih, banjalučkih, svakakvih. Moramo očistiti glavu muzikom, glupostima koje se već evo dvije godine slušamo”, zaključio je.
Za kraj ove reportaže donosim vam još jedan razgovor i to sa mladom sarajevskom selektoricom Enom Smajić za koju je ovo bilo najuspješnije ljeto ikada, ako je u pitanju muzika i DJ-ing. Nije sve tako crno, samo je stvar perspektive. Našao sam Enu na triatlonu i to negdje u Hercegovini; naime, osim muzike, Ena njeguje i filozofiju 'U zdravom tijelu – zdrav duh'! Upitao sam Enu kako je to moguće da je ovo njeno najbolje ljeto?
“Živimo u doba pandemije i, nažalost, situacija je nepredvidiva. Ovo ljeto je ipak bilo partyja i festivala. Iskoristila sam ovaj period da vježbam i napredujem. Početkom godine, kada je bila kritična situacija što se tiče pandemije, na nagovor prijateljice odlučila sam se prijaviti na Let's mix it DJ takmičenje. Tu je nastao i novi projekat Lotus Lunar gdje sam zajedno sa mojom prijateljicom Admirom Tahirović (Adnoir) počela nastupati back 2 back. Obje smo se prijavile individualno, ali i kao DJ duo, te smo se zajedno pripremale za takmičenje. Sve je to nekako bilo novo za mene i samim tim interesatno. Kada su izašli rezultati prvog kruga takmičenja bila sam presretna sto ću imati priliku predstaviti se publici i žiriju u beogradskoj Barutani”, priča mi Ena otkrivajući kako joj je drago što je imala priliku upoznati ljude iz svijeta clubbinga kao i ostale takmičare s kojima joj je, kaže, bilo lijepo razmijenjivati ideje i iskustva. “Zadovoljna sam kako je prošao nastup i cijelokupno takmičenje. U prvom krugu takmičenja publika je davala svoje glasove koji su se zbrajali sa ocjenom žirija. Sretna sam što me dosta ljudi podržalo od samog početka takmičenja. To mi je na neki način dalo vjetar u leđa da radim ono sto volim i potrudim se ostvariti što bolji rezultat.”
Ena dijeli mišljenje da se dosta DJ-eva posvetilo produkciji i snimanju video streamova na atraktivnim lokacijama u doba pandemije. Sve se na neki način digitaliziralo. DJ-evi kao i drugi u muzičkoj industriji su pronalazili načine kako da održe scenu elektronske muzike – navodi ova mlada Sarajka.
Ena je ove godine nastupala i na Exitu: “Moj najznačajniji nastup ove godine je definitivno na Exit festivalu. Nevjerovatno je vidjeti svoje ime na plakatima između tih velikih imena globalne DJ scene. Nastupala sam na Urban Bug stage b2b sa kolegom Vahicabijem. To je ujedno bio i prvi naš zajednički nastup i prezadovoljna sam kako smo odsvirali dobar set. Ove godine je Exit bio fenomenalan jer je prvi veći festival nakon dugo vremena, ljudi su se poželjeli partijati. Bila sam sva četiri dana festivala i imala sam priliku čuti dosta kvalitetnih i interesatnih setova. Također, ove godine sam nastupala u Beogradu u Barutani na Let's mix it takmičenju. Uz to, izdvojila bih nastup na Garden of Dreams festivalu i nastupe u klubu Silver & Smoke. Iako je ljeto završeno u planu imam još novih projekata i nastupa, nadam se samo da će epidemiološka situacija u BiH ostati stabilna”, zaključila je. Možemo li reći da je ovoj mladoj dami svijet u ruci?
I, nakon svih poteškoća u kojima se našla cijela planeta, mogu zaključiti da pandemija nije ostavila traga na strast prema muzici i klabing u BiH, ovog ljeta zaista je bilo dobrih zabava i super muzike. Sigurno je da će biti još bolje kada ne budemo izloženi epidemiološkim mjerama kojih se trebamo i moramo pridržavati.