Reblok: “Jako puno stvari mi se događa velikom brzinom”
I dok njegova nova stvar “Smile” postiže uspjeh diljem svijeta, ovaj DJ i producent ne staje; za sebe kaže da je vrlo ambiciozan a u intervjuu se prisjetio i svojih početaka
Goran Paradjina - Reblok, producent elektroničke glazbe i DJ iz Novog Sada, ovih dana ima razloga za slavlje. Njegova stvar “Smile” s istoimenog EP-ja objavljenog na labelu Hot Creations Jamiea Jonesa, postiže odličan uspjeh - od toga da se vrtila u eteru BBC Radija 1, preko stalnog rasta na Beatportovim listama pa do toga da je redovno dio setova Jamiea Jonesa, koji ju je do sada puštao publici od Ultra Music Festivala u Južnoj Koreji do Framework party-serijala u Los Angelesu.
S iskustvom od gotovo cijelog desetljeća u produciranju i miksanju elektronike, ovaj srpski house i tech – house entuzijast svojim uratcima osvaja angažmane sa sve uglednijim izdavačkim kućama. Do sad je surađivao s labelovima kao što su Sola, Suara, Abode i, odnedavno, Hot Creations. Reblok je do sad imao prilike nastupati diljem svijeta, a njegove stvari, uz Jamiea Jonesa vrte i Seth Troxler, David Guetta i drugi. Valja istaknuti da je njegov zvuk prije svega vrlo snažan i energičan, a opet pedantno harmoniziran sa zahtjevnom potražnjom posjetitelja masovnih plesnih podija.
U našem razgovoru doznali smo detalje o Reblokovoj pozadini i samim počecima, o sadašnjosti i budućim planovima. Doznali smo i da najviše od svega preferira karakter electro house glazbe, iako se svestrano razumije i u ostale house podžanrove. Podijelio je s nama sve što kuha u svom studiju, te nadolazeće izdavačke novosti koje možemo očekivati iduće godine.
A sutra donosimo Reblokov exclusive mix!
m: Iza sebe već imaš mnogo objavljenih radova, a nedavno je preko izdavačke kuće Hot Creations izašao i tvoj single “Smile” s istoimenog EP-a. Možeš li nam ispričati kako je došlo do ove suradnje i koja ti je bila izvorna inspiracija iza ove stvari?
R: Poslao sam tu traku prvo Lee Fossu odmah nakon mog EP-a na Repopulate Marsu, na što mi nije odgovorio iz nepoznatih razloga. Nakon toga, poslao sam je Jamieu i odgovorio mi je nakon tri meseca rekavši da mu obavezno sačuvam “Smile” ako već nije potpisana, te da će mi dati edit ideje koje bi htio da implementiram u stvar; naime, tad mu se nije sviđala u potpunosti. Izvorne inspiracije se stvarno ne sećam jer je stvar napravljena prije skoro godinu i pol.
m: Kako si reagirao kad si čuo da je “Smile” u svoj live mix uključio aktualni tech house velikan Jamie Jones?
R: Kad sam prvih nekoliko puta vidio da Jamie vrti moju stvar bio sam jako sretan, ali ne i iznenađen budući da mi je najavio da će je puštati narednih nekoliko meseci. Imao sam osećaj da se sve to trebalo dogoditi prije par godina s obzirom na to koliko sam radio na svemu, tako da mi je Hot Creations samo slag na torti, ali ne bunim se, haha!
m: Kakav je općenito osjećaj znati da tvoje stvari puštaju DJ-evi kao što su Jamie Jones, Steve Lawler, Marco Carola, The Martinez Brothers, Seth Troxler…?
R: Kad su Steve Lawler, Jamie, Guetta i još par imena puštali moje stvari, osećao sam se super, a sad kad mi svi živi od Fishera do Solarda i Camelphata vrte stvari, nekako sam se već naviknuo. Znate ono, kad želite nešto postići, to je tako “wow”, a onda kad to postignete odmah krenete tražiti nešto udaljenije i uzvišenije. Valjda je to neko prokletstvo, hahaha... Jako sam ambiciozan, pa mi je to ipak normalno.
m: Baviš se elektroničkom glazbom već gotovo cijelo desetljeće. Kad se prisjetiš svojih početaka, koje uspomene ti padnu na um? Sjećaš li se možda svoje prve službene gaže i kako je izgledala?
R: Sećam se početaka i smešno mi je videti koliko sam napredovao. Najviše od svega to da sam sve učio sam… Puno toga sam naučio, kao to da se nikad ne treba pouzdati u nikoga osim u samog sebe. Nekad ljudima i platiš za neku uslugu, a oni je ne odrade kako treba, pa opet sve moraš sam. Trebalo je mnogo godina da prođe da bih shvatio da se zaista mogu baviti ovim poslom.
Pokušavam se setiti prve žurke, ali stvarno ne mogu… Mislim da je to bilo u Novom Sadu, ali ne bih mogao da se kladim...
m: Navedi nam nekoliko artista na koje se ugledaš, bilo vezano za njihovu produkciju ili live nastupe. Imaš li uopće uzore? Imaš li nekog s kim bi volio surađivati i zašto?
R: Što se tiče uzora, nemam ih ni sad, niti sam ih ikada imao. Bilo je ljudi čiju sam muziku voleo i to je sve. Nikad se nisam preterano vezivao ni za jedno ime jer sam znao da su svi prolazni. Ranije mi je Gesaffelstein bio jedan od omiljenih imena, a danas mi se ne sviđa niti jedna njegova stvar. Jednostavno, sve se menja, kako sami ljudi, tako i njihova muzika. Inače, on mi je bio omiljen jer je uspio jako mračan fazon progurati u totalni mainstream. Tako je dobio priliku da nastupa kao DJ na Madonninoj turneji… Kad evo, sad stvara muziku s Weekndom i Lil Wayneom. Mislim da bih s njim nešto probao iako ne volim kolaboracije uopće… Retko ih radim.
m: Od čega se sastoji tvoj studijski set-up? Možeš li s nama podijeliti koju opremu koristiš pri produciranju, te koji softver najviše preferiraš i zašto? Imaš li možda preference i kod DJ-ing opreme, odnosno mixera i turntableova?
R: Što se tiče “studija”, nemam ga hahaha… Imam dva osaminčna monitora ESI nEar 08, zvučnu karticu M-Audio koja nije ništa specijalno, a produciram muziku u FL9, iako je dosad izašao i FL20. Nikada se nisam odmakao od verzije 9. Znam producirati u Nuendu, Cubaseu, Reason 4-u i Abletonu, ali sam se uvek vraćao na FL9 zbog najbržeg flowa. Za nešto što bi mi u Cubaseu trebalo deset sati, u FL9 bi mi uzelo samo dva. Što se tiče nastupa, nikad nisam volio Allen & Heath, preferiram Pioneer miksere. Kod plejera mi je bitno samo da imaju slot za USB i to je to. U principu nosim samo dva USB-a i sluške na nastup.
m: Tvoj signature sound može se opisati kao kombinacija razigranih, veselih elemenata i nešto dubljeg, mračnijeg zvuka. U svakom slučaju, stvari ti uvijek pršte živom energijom koja može rasplesati svakog posjetitelja plesnog podija. Kako bi ti osobno opisao svoj stil i postoji li neka priča ili koncept iza njega?
R: Ranije sam radio 90% mračniji zvuk, ali morao sam da se prilagođavam zato što nigde ne bih završio s tim... Nisam imao nikoga tko bi me gurao, niti ikoga tko bi mi pomogao, tako sam shvatio da ću u nekoj meri morati da se prilagodim. Sad produciram fuziju electro housea iz perioda od 2004. do 2010., te sadašnjeg tech – housea zato što vidim da jako malo ljudi brije taj fazon. Najsličniji tome su možda Fisher, Lee Foss, Mason Maynard i Eli Brown... Dakle jako malo ljudi ide u tom pravcu, a meni se osobno on najviše sviđa. Naravno, svaki glazbenik je specifičan, ali nam je electro house ovde dodirna točka. Uvek pokušavam izbalansirati stvar, kao na primer da ima jako tešku i mračnu bass liniju, te veseo vokal. Ne volim skroz pozitivno, a ni skroz mračno ne prolazi dobro, tako da radim kompromise. Kod mene ništa nije slučajno što se tiče koncepta iza Reblok sounda.
m: Što nam možeš reći o novosadskoj clubbing sceni i glazbenoj potražnji ondje općenito? Koji glazbeni stilovi dominiraju?
R: Novi Sad je blagi užas, hahaha... Moram tako reći jer je situacija čak i u nekim manjim mestima mnogo bolja, a kamoli u Beogradu. Da nema Exita, Novi Sad ne bi postojao na mapi Srbije. Što se tiče elektroničke muzike, techno dominira 100%, iako u prestolnici ima i ovog novopečenog progressivea... Ja ga zovem “Solomunovo maslo” hahaha... Sve u svemu, tech – housea ima najmanje, kao i bookinga stranih izvođača. Ne znam zašto je to tako, ali me iskreno ni ne interesira zato što se od početka nisam fokusirao na Srbiju. Kad mi se zbroje svi bukinzi od nastanka Reblok projekta, imam četiri puta više nastupa u inostranstvu nego u Srbiji... Tako da, stvar je jasna.
m: Budući da je u Novom Sadu smješten i svjetski poznat Exit Festival, ispričaj nam kada si ga prvi put posjetio i kakva sjećanja imaš s te manifestacije. Sada si dio tog festivala i kao lokalna snaga. Kako bi opisao svoja inside iskustva s organizacijom, publikom i nastupanjem ondje?
R: Što se tiče Exita, mislim da sam ga prvi put posetio 2011. godine, ali nemojte me držati za reč. Bojan Čizmić aka X-Coast me tad primetio i nekoliko puta zvao da radim na različitim binama i hvala mu na tome. Sve u svemu, na Exit sam išao kao posetitelj i performer nekih, sigurno, sedam, osam godina. Par puta nisam bio zbog odlaska na more ili iz nekog drugog razloga vezanog za odmor tokom letnje sezone. Što se tiče budućnosti Exita, nadam se svemu najboljem, kao i za sve ostalo vezano za moj projekt Reblok, jer stvari idu u tom smeru.
m: Nedavno si potpisao ugovor za suradnju s diskografskom kućom Sola iz Velike Britanije. S njima pripremaš objavu svojeg novog EP-a koji će sadržavati dvije stvari. Što nam možeš odati o konceptu iza ovog djela? Na kakav sound si se fokusirao i što možemo očekivati?
R: Prva stvar koju Jamie Jones i Solardo uvelike vrte, “Alone With You”, ima šaljiv karakter, te je vokal jako detinjast, ali ujedno i užasno zarazan... Barem mi Instagram i Facebook pratitelji šalju takve upite. Nemam još release date za to, ali verovatno će biti negde početkom iduće godine. Tu sam ciljao na neki Dirtybird fazon, ali eto, na kraju je završila na Soli. Druga stvar je totalno razbijanje generičnog tech – house fazona... Kad bismo iz trake “Bosphor” izolirali synthove, zvuk bi se mogao okarakterizirati kao nekakva bliskoistočna narodna muzika... Znači, te dve stvari doslovno nemaju nikakve sličnosti, ali eto, njima su se svidele.
m: Koji su ti planovi za budućnost? Imaš li već nešto pripremljeno u studiju što čeka dovršavanje kako bi ugledalo svjetlo dana na nekom novom labelu ili se sada želiš više posvetiti live nastupima i turnejama?
R: Imam par jako velikih stvari s par velikih imena... Ne smem sve da odam, ali mogu da vam kažem o kome se radi: to su Fisher, Lee Foss, Anabel Englund. Također, u proteklih nekoliko nedelja, iscimale su me tri velike booking agencije, te jedan od najvećih management timova na svijetu koji pokrivaju imena od Duke Dumonta do Enrique Iglesiasa. Jako puno stvari se događa jako velikom brzinom.