Menu
Home Novosti Menu
Glazba

VINYL TJEDNA: Sudo - Arrivals [Break New Soil]

Opaki techno za festival na otvorenom

  • Damir Ludvig
  • 23 June 2021

Ova je ploča stigla putem portala deejay.de. Iako ćete pravi dojam dobiti tek kad čujete kako to zvuči na vinilu, inserte možete poslušati pritiskom na ikonu PLAY ►

A1 SUDO - Arrivals

Ništa drugo nisam ni očekivao na A-strani ovog odličnog singla, nego energičnu glazbu za velike prostore. SUDO još jednom nije zakazao. Tijekom gotovo sedam minuta jednostavnog aranžmana autor dokazuje kako klasični elementi koje smo čuli već bezbroj puta mogu biti upotrebljeni na novi način. Tehnički ispolirani zvukovi provociraju spontane aerobne pokrete, a u špici uratka malo tko će ostati ravnodušan. Ovo je glazba uz koju se pleše uz plemenski fanatizam ili se napušta prostor u kojem se emitira. U većini slučajeva ovo ne bi bio zvuk koji bi se mogao slušati u sjedećem položaju, osim u bečkom bircu Donau Techno, gdje je uz čašicu razgovora uobičajena i konzumacija žestokog techno žuljanja s gramofona. Iako se SUDO igra s efektima i nizom detalja, osnovna dva elementa A-strane su euforični bas bubanj i sintetska pila koja filtriranjem stvara varijacije. Upravo taj zvuk koji je sličan signalu za uzbunu u znanstvenofantastičnim filmovima daje agresivnost koju techno glazba sve više ponovno prihvaća kao važan čimbenik stvaranja temperamentnog ozračja na plesnom podiju. Iako tempom od 132 bpm-a, djelo i dalje ne odlazi u ekstreme, već ostaje u skladu s trenutnim kretanjima na sceni, zahvaljujući nabrijanom frekventnom rasponu, ovaj uradak čini se daleko bržim nego što zapravo jest.

B1 SUDO - Karma

B-strana nastavlja s bas bubnjom koji smo već upoznali na A-strani. On je dakako u nešto drugačijem odnosu s ostalim efektima. Radi se o neznatno sporijem djelu koje zvučne komponente koristi na drugačiji način od prve skladbe. Primijetio sam da kad spomenem minimalizam odmah izazivam zabunu kod auditorija koji smatra da je žanr o kojem govorim o Minimal. Kako bi odmah otklonio zabludu, napominjem da se i ovdje radi o čistom techno zvuku, no SUDO je uspio s malim brojem elemenata postići strukturu koja funkcionira na partiju, a omogućava svakom elementu da diše. To je jedna od odlika djela kojima me je u davnim danima privukao Emmanuel Top. Iako ovaj uradak nema veze s ranim radovima francuskog majstora, raspored frekvencija i aranžmanskih komponenti odrađen je sa smislom i ukusom. Na taj način relativno prazan zvučni prostor dolazi daleko više do izražaja, a veliko finale u kojem se nakon kratkog zatišja pridružuje bas bubanj s masivnim reverbom zvuči impozantno.

Load the next article
Loading...
Loading...