Zvuk pješčanog crva u filmu 'Dina' stvorio je tonac i to tako što je - gutao mikrofon
Autori su htjeli film učiniti što realističnijim
Zvuk koji stvara pješčani crv u novom filmu “Dina” kada proguta stroj za berbu začina napravio je tonski inženjer koji siše vjetar s mikrofonom u ustima.
U nedavnom intervjuu za Wired Magazine, Mark Mangini i Theo Green, inženjeri zvuka na projektu, otkrili su kako su proizveli i stvorili zvukove pješčane oluje i pješčanog crva korištene u novom remakeu kojeg je režirao Denis Villeneuve. Par je inače radio s Villeneuveom i na “Blade Runneru 2049”.
Jedna od najzanimljivijih tehnika koje su opisali članovi kreativne glumačke ekipe bila je kad je Mark Mangini stavio mikrofon u usta i usisao puno zraka kako bi ponovno stvorio zvuk gutanja. To je bio zvuk koji se čuje kada pješčani crv, masivno stvorenje koje živi na izmišljenom planetu Arrakis gdje je radnja filma smještena, proguta cijeli stroj za berbu začina. Rezultat ove tehnike bio je rijedak zvuk, drukčiji od lupanja, oštrijih zvukova korištenih u drugim holivudskim filmovima kroz konvencionalnije tehnike dizajna zvuka.
Objasnili su kako su željeli da film zvuči kao “dokumentarni film o planetu Arrakis”, koristeći tehniku nazvanu Lažni dokumentarni realizam (FDR), te da su odbacili druge metode korištene u blockbuster filmovima za rekreiranje oštrih ili specifičnih zvukova. Kreativci su rekli da su željeli učiniti da se publika “osjeća kao da živi u svemiru koji prepoznajemo” - i da su druge metode stvaranja zvuka na drugim filmovima korištene kao primjeri onoga što ne treba raditi.
Redatelj Denis Villeneuve jasno je dao do znanja da želi da se pješčani crvi doimaju “jačim od Godzille”, što ih je potaknulo na manje oštar i precizniji zvuk. Villeneuve je želio da publika može osjetiti pokrete stvorenja kroz zvuk. Također je, kako kažu u intervjuu, “želio da je svaki zvuk organski ili akustičan.” Zvučni tim ostao je vjeran kreativnoj viziji redatelja koristeći neortodoksne tehnike za stvaranje realističnih, preciznih zvukova za film. Kako bi održali dosljednost u stvaranju realističnog zvuka pješčanih crva - tim je odnio hidrofone u kalifornijsku Dolinu smrti i snimio kretanje pijeska. To je trebalo proizvoditi “lepršave” zvukove koji bi označili dolazak stvorenja i da bi zvučali što je moguće više sonarno - kao što je Villeneuve želio prkositi stereotipima filma o čudovištima.
Film “Dina”, s Timothéejem Chalametom i Zendayom u glavnim ulogama, je u kinima. Trailer možete pogledati u nastavku.