Home Novosti Menu
Novosti

Glazbenici kritiziraju odluku izvršnog direktora Spotifyja da uloži novac iz tvrtke za potporu vojske

“Vjerujemo da je glazba moćno oružje za mir, inače je to potpuno suprotno našoj glazbenoj filozofiji”

• Mixmag I Foto: Alexander Shatov/Unsplash
  • 1 December 2021

Nakon što je ranije ove godine pokušao kupiti Arsenal FC, izvršni direktor Spotifyja Daniel Ek uložio je 100 milijuna eura u obrambenu tvrtku Helsing. Osim Spotifyja, Ek je i osnivač investicijske tvrtke Prima Materia kroz koju je uložio 100 milijuna eura u Helsing a u ugovoru stoji i da će se Ek pridružiti Helsingovom odboru. Inače je tvrtka procijenjena na nešto više od 400 milijuna eura, navodi Financial Times.

Münchenski start-up Helsing planira koristiti umjetnu inteligenciju za potporu vojsci u operacijama procjene bojnog polja. Ovaj novi AI softver trebao bi prepoznati uzorke iz kamere, termalne slike, radarske podatke i informacije s drugih senzora kako bi stvorio što točniju sliku cijele situacije. Priča se da je do sada njihova tehnologija prodana francuskoj, britanskoj i njemačkoj vojsci.

Dana 9. studenog, Ek je objavio sljedeći tweet:

Ova vijest naljutila je korisnike Spotifyja koji su odgovorili na Ekov tweet objašnjavajući da će zatvoriti svoje račune, te su pokrenuli hashtag #BoycottSpotify. Jedan od kritičara je i producent Darren Sangita koji je za RA rekao: “Glazba se koristi kao oružje. Ne mogu to podržati, tako da sam već otkazao pretplatu i sada planiram skinuti svu svoju glazbu sa Spotifyja. Vjerujemo u glazbu kao moćno oružje za mir, inače se to potpuno protivi našoj glazbenoj filozofiji.”

Kako navodi RA, odgovori na Twitteru na Ekovu objavu također su pokazali da 80 posto njegovih ispitanika nije sretno s njegovom odlukom, dok je 95 posto retweeta te vijesti također bilo negativno.

Helsing je početkom ove godine osnovao bivši član tima Federalnog ministarstva obrane, Gundbert Scherf, kao i bivši izvršni direktor gaming start-upa NaturalMotion Torsten Reil, zajedno s fizičarem Niklasom Höhlerom.

Load the next article