dRUMELODY: “Muzička scena nikad nije bila raznovrsnija i pozitivno mnogo drugačija od čuvene sarajevske pop škole”
Razgovarali smo sa sarajevskim umjetnikom koji je nedavno objavio album “Freedom of Imagination” te video spot za pjesmu s albuma, “NewLand”
Sarajevski multimedijalni umjetnik Berin Tuzlić, poznatiji kao dRUMELODY, koji djeluje kroz nekoliko raznih polja - od stripa i videa pa do stvaranja zanimljive, tamnijim notama obojane i definitivno underground elektroničke glazbe - jesenas je predstavio album “Freedom of Imagination”, a sada predstavlja spot za pjesmu “NewLand”. Riječ je o prvom singlu sa spomenutog albuma, a otvara vrata prema narednih deset kompozicija koja stvaraju kolaž različitih elektroničkih žanrova od pop electro breaka, electro noisea, old school beata do duba i micro housea. Album “Freedom of Imagination” izašao je za label Sarajevo Disk, a distribuciju za hrvatsko tržište na sebe je preuzeo PDV Records, pod čijom se etiketom kriju mnogi kvalitetni izvođači i njihovi albumi.
Ovo nije prvi dRUMELODYJEV album, iza sebe ih ima čak osam a možete ih poslušati na glazbenim digitalnim servisima kao i na njegovoj official stranici drumelody.tv.
U nastavku pogledajte spot za “NewLand” te pročitajte intervju s ovim svestranim umjetnikom.
m: Tko je dRUMELODY i kakvu glazbu predstavlja?
d: dRUMELODY je drumjaying performer koji stvara i osobnu, autorsku muziku. To je spoj bubnjarskog razmišljanja, kojim na drugačiji način kreiram - slobodno i bez ikakvih ograničenja - elektronsku muziku, s poznatim i nepoznatim loopovima uz koje sviram HandSonic. Ovaj spoj različitih pravaca u elektronskoj muzici dopušta mi raznovrsniji pristup raznim obožavateljima muzike i party fanovima kao i vizualnom izražavanju. Tamo gdje stage dopušta, u isto vrijeme nastupam kao VJ i DJ, preko DDJSZ2 i handsonica.
m: Odakle je sve krenulo, tko su ti bili uzori, koji albumi ili pjesme su te otisnuli u svijet elektroničke glazbe, ali i u svijet stripa i animacije kojima se također uspješno baviš?
d: Sve je krenulo kad su muzičari sve više željeli svirati na koncertima, a sve manje na probama ali i kada su odbili da se razvijaju u novim muzičkim pravcima kao što je elektronska muzika. Mnogi nisu shvatali ljepotu beskonačnosti elektronske muzike. Dopalo mi se kako su to radili Desimal, The Chemichal Brothers, The Prodigy, Roni Size, kako su zvučali Nine Inch Nails u “Came Back Haunted”... Kasnije to su bili Noisia, Mefjus, Burial... Za strip su me davno vezali Moebiusovi stripovi. Moj album “AERO” imao je cover s likom od kojeg su napravljeni strip i animirani spot za pjesmu “Bad Sunshine” koji su bili sastavni dio albuma, pa je tako strip “Devil Inside” bio dodatak koji je išao uz vinyl. Inače sam po zanimanju cartoon maker. Uz to sam i predsjednik ogranka svjetskog udružnja za razvoj animacije pri UN za BiH, ASIFA International. Autor sam preko 60 stip priča i oko 100 animiranih kratkih art, muzičkih i reklamnih filmova kao i dva serijala kratkih crtanih filmova. Više od 25 godina radio sam u oglašivačkoj industriji i svirao kao bubnjar u mnogim hrvatskim i bosanskim bendovima. Trenutno u svom studiju radim albume za druge bendove i izvođače kao i što radim kao studijski muzičar koji snima i odsvira bubanj.
m: Iza sebe brojiš šest albuma? Možes li nam, u rečenici - dvije, reći nešto o svakom od njih i koji do sada smatraš svojim najzrelijim radom?
d: Albumi vjerodostojno prate razvoj dRUMELODYja, najzreljiji je svakako zadnji, “Freedom of Imagination” kao i predzadnji album, “Hyperbola”, za kojim ne zaostaje mnogo ni “AERO” koji je u tom art segmentu ispred ostalih kao koncept. “Hyperbola” je tehnološki ispred svih, ali i po hitovima je najjači. “Freedom of imagination” je tek objavljen 1. listopada. Ostali abumi su više ličili na traženje zvučnog, izvođačkog i vizualnog pravca u kojem će sazrijeti dRUMELODY. Danas je ta slika prilično bistra.
m: Koja je priča iza tog novog objavljenog albuma “Freedom of Imagination”?
d: Na njemu dRUMELODY govori o slobodi imaginacije i beskonačnosti kreacije u svakom pogledu. Sa i bez tehnologije ali i u kombiniranoj varijanti. Sa ljudima i robotima, sa digitalnim ali i analognim izražavanjem u kombinaciji sa vizualnim izrazom. Prvo sam cijeli album osmislio u šumi pored svoje kuće, doživljavajući prirodu i tehnologiju kao neizbježan spoj, uz međusobno poštovanje. Potom je nastao i prvi video singl “New land” koji govori o zloupotrebi pandemije. I sve ostale pjesme imat će svoju priču. Već pripremam video za pjesme “Monoc” i “Don't speak”. Pjesme kao što su “Elephant” i “Pheromone” zvukom i melodijom govore o svom imenu. Tako inače i dajem pjesmama ime, prvo ih napravim a onda one meni same, dok ih slušam, kažu kako se zovu.
m: Koje bi glazbenike i DJ-e istaknuo s regionalne scene, a koje sa svjetske?
d: Mnogo ih ima, ne bi bilo fer ako bi nekog ispustio a to bi se sigurno desilo. Ali evo, sa svjetske scene, za mene je vrhunac live act Chemical Brothersa u Montreuxu.
m: Kako se trenutno živi u Sarajevu?
d: U Sarajevu, kao i svuda na svijetu, živi se - kako 'ko. Dok jednima odvlače fokus političkim glupostima, drugi rade na sebi i napreduju, tako da je je sad već i okom vidiljiva ta razlika. Nisu to samo materijalne razlike, kako su nas učili u komunizmu. Postoje i one druge, puno bitnije, a to je da bi otišao i sa nekim popio kafu, moraš imati interes u obliku tema o kojim ćeš pričati. Iliti - socijal-nacionalizam je svuda oko nas a mnogi od nas to još uvijek ignorišu, iako je sve gore i gore, jer zakon nije za svih isti. A istovremeno, muzička scena nikad nije bila raznovrsnija i pozitivno mnogo drugačija od čuvene sarajevske pop škole.