Kronike plesnog podija: Elektronički Panoptikum
7.7. - 13.7.
9.7.1982. Rođen Alan Fitzpatrick
Među novijim uzdanicama britanskog techna, posljednjih 10-ak godina, svakako prednjači Alan Fitzpatrick, DJ i producent iz Southamptona, a danas i jedno od zaštitnih imena legendarne etikete Drumcode Adama Beyera. Fitzpatrick koji se, u posljednje vrijeme, svrstava među najpopularnije svjetske techno DJ-e, osnivač je etiketa We Are The Brave, Apex Faction, Brain Damage Recordingsa i 8 Sided Dice Recordingsa, na kojem je, 2008., objavio svoje prve ploče pod vlastitim imenom. No, kao dio tandema Testube Babies (s Daveom Robertsonom), Alan je, od 2001. do 2005., objavio 20-ak ploča iz sfere hard housea/hard dancea. Adam Beyer, u svoje ga redove, regrutira 2009. i objavljuje njegov ''Static / Rubix'' na Drumcodeu, a 2010. i album ''Shadows in the Dark'', otkad i počinje njegov uspon na globalnoj sceni elektroničke glazbe. Svoju poziciju među Drumcode ekipom utvrđuje izdanjima u suradnji s Josephom Capriatijem, Lenom Fakijem i samim Beyerom, kao i kompilacijom ''Fabric 87'' iz 2016. Izlaskom miksa za Fabric započinje i Alanovo otvaranje prema drugim žanrovima elektroničke glazbe pa se tako pojavljuje u ulozi remiksera na izdanjima Yousefa & Harryja Romera, Dariusa Syrossiana, Skreama, Gregora Treshera i dr. Posljednjih godinu-dvije, Fitzpatrick bilježi i značajan iskorak prema houseu pa tako, 2020. objavljuje singl ''Fairytale Requency'' s Jamiem Jonesom za Hot Creations. Iste godine počinje razvijati i novi alter ego za eksperimentalnu elektroniku, 3Strange, s kojim objavljuje dva EP-a za Soft Computing. Na jednom od njegovih posljednjih EP-a na etiketi We Are The Brave, ''Special Selections vol.3'' gostuju Sasha i Rebuke.
12.7.1965. Rođen DJ Pierre
Ako među aktivnim DJ-ima, autorima i izvođačima elektroničke glazbe, postoji netko kome se status istinskog pionira house glazbe ne može osporiti, onda je to Nathaniel Pierre Jones, odnosno DJ Pierre, odnosno član legendarnog kolektiva Phuture, čiji se EP ''Acid Tracks'' iz 1987., smatra prvim acid house izdanjem u povijesti. Osim toga, upravo su Phutureovci (pored Pierrea i Earl 'Spanky' Smith aka DJ Spank Spank te Herbert 'Herb J' Jackson) zaslužni za naziv acid house kojim su opisali zvuk Rolanda 303 - ''kao da se zvuk otapa u kiselini''. Pierre dolazi iz glazbene obitelji, budući da mu je otac svirao klarinet u sastavu jazz velikana, Dukea Ellingtona, a sa školskim prijateljem Earlom 'Spanky' Smithom, našao se kao tinejdžer u ranoj fazi nastajanja house scene u Chicagu. Pierre i Spanky su ideju o vlastitoj house produkciji dobili izlazeći po čikaškim klubovima, polovicom 80-ih, gdje su već, vrlo aktivni bili DJ-i poput Farleya "Jackmaster" Funka, Ralphija "The Razz" Rosaria, Kennyja "Jammin" Jasona, Mickeyja "Mixin" Olivera, Scotta "Smokin" Sealsa i Frankiea Knucklesa. House zvuk se polako infiltrirao u setove svih njih, miješajući se s funkom, disco i electrom.Legenda kaže kako je, 1986., promo snimku ''Acid Traxa'' na kazeti, prvi dobio Ron Hardy, rezident DJ u Music Boxu, koji ju je odmah pustio nekoliko puta i, brže-bolje, proslijedio Marshallu Jeffersonu. Ovaj ju je produkcijski ''izpeglao'', a Trax je objavio ploču, početkom '87. Phuture je, nakon nekoliko, danas kultnih, izdanja za Trax i Strictly Rhythm, prestao s radom '97., a DJ Pierre je nastavio, još uspješniju, samostalnu karijeru, preselivši se u NYC, već početkom 90-ih, gdje je radio i kao A&R za Strictly Rhythm. U ovom periodu objavljuje prve ploče kao DJ Pierre, ali kao i njegovi brojni suvremenici, paralelno izbacuje ploče pod nebrojeno puno pseudonima: Audio Clash, Darkman, Disco Fuhrer, DJ Pierre, DJ Pierre's Afro Acid Project, Doomsday, M & M, Nathaniel Pierre Jones, One Screaming Idiot, P-Ditty, Pfantasia, Photon Inc., Phugitive, Phuture Scope, Pierre's Pfantasy Club, Raving Lunatics ili The Don, samo su neki od njih. Neke od svojih najpoznatijih ploča, Pierre nije objavio pod svojim imenom, kao npr. ''The Horn Song'' kao The Don ili ''Generate Power'' kao Photon Inc kojim je obilježio novi pod-pravac u houseu. Naime, kao što je, polovicom 80-ih, u Chicagu, kumovao nastanku acid housea, tako je, nekoliko godina kasnije, u NYC, pokrenuo (možda ne toliko poznat) wild pitch style kojeg je opisao kao stil kojim se svaka stvar, kroz čitavo svoje trajanje gradi, uvodeći nove elemente. Ova metoda se, u današnjoj produkciji, možda čini dosta uobičajenom, no 1991. je, za house glazbu, bila inovativna. Bio je to pristup kojem su bili skloniji techno producenti pa je Pierre, možda i ne znajući, stvarao neku proto-fuziju housea i techna. Pierre je ostao aktivan i vjeran house zvuku kroz 90-e, a i u novom mileniju, objavljujući glazbu za Nite Grooves, King Street Sounds, Ovum ili Get Physical koji mu je, 2018., objavio svojevrsni wild pitch best of na dva vinila: ''DJ Pierre - Wild Pitch: The Story''.
13.7.1967. Rođen Benny Benassi
Iako je širi auditorij za njega čuo tek nakon velikog hita, ''Satisfaction'' iz 2002., a koji je izazvao novi val tzv. electro housea, Marco ''Benny'' Benassi spada u veterane talijanske DJ scene, na kojoj je prisutan od kraja 80-ih. Rođen u Milanu, odrastao je u Reggio Emiliji, gdje je karijeru započeo u tandemu s bratićem Alessandrom, s kojim je nastupao pod imenom Benassi Bros. Sredinom 90-ih, započinje suradnju s producentom Larryjem Pignagnolijem i njegovim studijom Off Limits i producira glazbu za neka, tad popularna, imena italo housea i dancea, kao npr. Whigfield, J.K., Spagna i sl. Benassi svoj prvi singl, ''Electric Flying'' objavljuje '97., a prije uspjeha sa ''Satisfactionom'', pod imenom KMC objavljuje ''I Feel So Fine'', 2001. Sa ''Satisfactionom'', Benassi otkriva sound koji će mu donijeti svjetsku slavu - spoj electra i hard housea koji će, nekoliko godina kasnije, postati novi electro house i okosnica za ''stadionski'' EDM. ''Satisfaction'' je bio i najavni singl za Benassijev prvi album ''Hypnotica'', iz 2003., na kojem se našlo još nekoliko uspješnica u maniri ''Satisfactiona'', a godinu kasnije, svoj prvijenac, ''Pumphonia'', objavljuju i Benassi Bros. Benassijev sound s catchy refrenima i pumping produkcijom naišao je na plodno tlo kod brojnih poznatih DJ-a, raznih glazbenih profila, kao što su Carl Cox, Darren Emerson, Bob Sinclar ili Roger Sanchez, ponajviše zbog svoj ''stadionskog'' potencijala kojem su, tijekom 2000-ih, mnogi težili. ''Satisfaction'' je postao i svjetski mainstream hit, nakon što je snimljen novi video spot, u stilu TV reklame za bušilice i razne električne alate koje predstavljaju atraktivne, oskudno odjevene manekenke. Benassi, 2008., osvaja i nagradu Grammy za remiks singla ''Bring the Noise'' grupe Public Enemy, objavljenog na njegovom Pump-Kin Musicu, što ga dovodi i do glazbenih suradnji s glazbenim zvijezdama poput Rolling Stonesa, Madonne, Britney Spears, Kelis ili Jovanottija. Evolucijom njegovog electro housea u EDM, početkom 2010-ih, Benny Benassi postaje jedan od nositelja DJ scene, pored Aviciija, Calvina Harrisa, Stevea Aokija, Fedde Le Granda itd. Benassi je, u svibnju ove godine, nastupio kao poseban gost na prvoj polufinalnoj večeri Eurosonga,održanog u Torinu.
Ukratko…
8.7.1970. Parliament objavljuje svoj prvi album, ''Osmium''.
9.7.1996. Objavljen soundtrack kultnog filma ''Trainspotting''.
10.7.2008. Justice objavljuje svoj prvi album, ''Cross''.
10.7.1982. Talk Talk objavljuje svoj prvi album, ''The Party's Over''.
Prošlu epizodu iz serijala 'Elektronički Panoptikum' pročitajte OVDJE.