Search Menu
Home Novosti Menu
Blog

Kronike plesnog podija: Zaboravljene legende

Lil' Louis (XVIII.dio)

  • Arsen Pavešić I Foto: Facebook
  • 20 May 2021

OK, odmah je jasno kako među pionirima Chicago housea ima pregršt kandidata za rubriku zaboravljenih legendi, a pogotovo ako govorimo o periodu prije 1990., jer većina tih imena doista i jest zaboravljeno. Rijetki su oni koji su se održali na sceni tijekom kasnijih dekada, a još rjeđi oni čije su karijere opstale do danas. Doduše, neke, poput Adonisa ili Farleya Jackmaster Funka, ipak pamtimo kao autore klasika najranije faze house glazbe, ali ako bi, u ovom kontekstu, jedno ime trebalo biti ispred ostalih, zaboravljenih prvoboraca iz Chicaga, onda je to Lil' Louis, autor jednog od najvećih hitova u povijesti house glazbe. ''French Kiss'' je, 1989., bio prvi house hit iz Chicaga koji je probio barijeru u mainstream. Poznat je po usporavanju i ubrzavanju tempa, što je postalo toliko karakteristično za tu stvar, da, do danas, u glazbenoj produkciji, više nitko nije posegnuo za tim štosom (!!!). Uspjeh ''French Kissa'' doveo je Louisa u priliku da postane prva zvijezda house glazbe, no znamo da se to ipak nije dogodilo. Posljednjih su ga godina, sa scene udaljile i zdravstvene tegobe, posljedice jedne bizarne nezgode u Manchesteru, uslijed koje je trajno izgubio sluh na lijevom uhu...

Za početak, pojašnjenje za sve one koji to možda ne znaju – Lil' Louis i Little Louie Vega nistu ista osoba. Obojica su pioniri house glazba, a gotovo i da su vršnjaci (Lil' Louis je tri godine stariji), ali Louie Vega je polovica njujorškog tandema Masters At Work koji je vlastiti house zvuk počeo razvijati, nakon što je 'nulta' house generacija u Chicagu već napravila svoje. Zanimljivo je i da su Louis i Louie, u jednoj fazi, čak i glazbeno surađivali... Marvin Louis Burns rođen je i odrastao u Chicagu. Otac mu je bio Bobby Sims, gitarist koji je svirao u nekoliko soul skupina, tijekom 60-ih , između ostalih i u pratećem bendu B.B.Kinga. Mali Louis je, tako, već s 9 godina počeo svirati bubnjeve, a s 12 i bass gitaru. S 12 je, po prvi put i puštao glazbu i to na zabavi koju je, za susjedstvo, organizirala – njegova majka. Zapravo je za glazbu bio zadužen dečko Louisove sestre, Tommy koji se, tog dana, razbolio i prepustio svoje mu svoje ploče. Prva ploča koju je pustio u životu bila je ''Ain't gonna bump no more''. Ubrzo je počeo zalaziti na mjesta poput Kingman's Cluba i River's Edgea , u kojem je dobio svoj prvi službeni DJ angažman i ''zaradio'' nadimak Lil' Louis. Dogodilo se to prilikom jedne racije u klubu, kad je vlasnik kluba policiji rekao da je Louis maloljetnik. Policajac mu je prišao i obratio mu se: ''Lil' Louis, kloni se nevolja...'' Louis je, početkom 80-ih, prije prvih acid house ploča, bio jedan od popularnijih disco DJ-a u Chicagu, no nije bio zadovoljan svojim statusom. DJ-i su, u to vrijeme, bili nešto više od jukeboxa, a kubovi su bili pod izravnom kontrolom raznih kriminalnih skupina. Ni oružani obračuni nisu bili rijetkost pa je, tako nakon jednog sukoba, jedna konkurentska grupacija proširila vijest da je Lil' Louis poginuo (!!!)

Iduća etapa u Louisovoj karijeri došla je s prvim acid house pločama. Na jedan party je pozvao svog prijatelja DJ Pierrea (Phuture) koji je oduševio publiku, pustivši legendarnu ''Acid Tracks'', nakon čega je i Louis počeo eksperimentirati s produkcijom. Remiksirao je disco hitove poput ''Love Thang'' First Choicea ili ''Hot Stuff'' Donne Summer. Sredinom 80-ih, house je već zavladao gradskom klupskom scenom i DJ-a je bilo sve više. Louis je osjećao da mora napraviti iskorak. Prvu priliku pružio mu je Jesse Saunders na svojoj etiketi Dance Mania, na kojoj je i objavio prvu ploču ''Frequency – How I Feel'', 1987., kao Lil' Louis. U ovom periodu je nastala i prva verzija ''French Kissa'', a demo verzija nije sadržavala svoja dva prepoznatljiva elementa – promjenu tempa i ženski vokal za vrijeme seksualnog odnosa. Louis je promjenu tempa dodao nakon jedne noći koju je proveo s neimenovanom djevojkom, a ženski vokal je snimila pjevačica Shawn Christopher. No, za dosnimavanje njenog vokala koji simulira seks bila je presudna situacija iz čikaškog kluba Medusa, u kojem je Louis, prvi put, pustio ''French Kiss''. Naime, istu noć je nekoliko parova izbačeno iz kluba – zbog seksa po separeima... ''French Kiss'' je, službeno, objavljen 1989., na etiketi Diamond koju je Lil' Louis osnovao s Byronom Stingilyem. Iste godine, ploču je objavio i londonski FFRR, a potom i Epic, čime je Louis postao prvi house producent iz Chicaga s ugovorom za neki major label. ''French Kiss'' je osvojio top ljestvice u SAD-u, UK-u, Francuskoj, Nizozemskoj, Španjolskoj, Njemačkoj itd. pa ga, danas, s pravom, smatramo za prvim velikim hitom Chicago house scene...

Iako znamo kako Lil' Louis više nikad nije ponovio sličan uspjeh, za Epic je odradio solidan posao – snimio je dva albuma: ''From the mind of Lil' Louis'' (1989.) i ''Journey with the lonely'' (1992.) , uz još nekoliko singlova, uključujući i izdanja za FFRR i Nite Grooves. Sredinom 90-ih seli u NYC i počinje suradnju sa svojim ''imenjakom'' Little Louiem Vegom, pod imenom Lou2. Louis je, već na albumu ''Journey with the lonely'', napravio glazbeni zakoret iz housea prema R&B zvuku, što ga je, do kraja 90-ih, postepeno udaljilo od ambijenta clubbinga i scene koja je gravitirala DJ-ingu i elektroničkoj glazbi. Tijekom prvih godina novog milenija, Louis se počeo baviti idejom da okonča svoju DJ karijeru i, 2006. najavio svoju oproštajnu američku DJ turneju. Nestao je na tri godine i, 2009., objavio R&B/soul album ''Two sides to every story''. U međuvremenu je počeo snimati i dokumentarni film o house glazbi, ''The House that Chicago built'' koji je svjetlo dana ugledao tek 2014. U svrhu promotivne turneje po izlasku svog filma, Louis se odlučio vratiti DJ-ingu, no niti godinu dana kasnije, comeback mu je upropastila nezgoda na otvaranju kluba Sankeys u Manchesteru. Tog 24. siječnja 2015., Louis se nalazio u klubu na soundcheku i baš kad se spremao izaći iz DJ kabine, netko je, bez prethodne najave, odlučio isprobati novi efekt – snažni dimni top koji je opalio svom snagom pored njegove glave. Louis je završio na hitnoj, nastup je otkazan, a dijagnoza je glasila: trajni gubitak sluha na lijevom uhu...

Unatoč crnim prognozama i priopćenjima samog Lil' Louisa, neposredno nakon gubitka sluha, o kraju njegove karijere, stvari ipak nisu završile toliko loše. Doduše, po pitanju glazbene produkcije, od Lil' Louisa nismo čuli ništa, još tamo od 2012. i singla ''Fable'', no DJ-ingu se ipak vratio (nekoliko mjeseci nakon nezgode je nastupio i na Dimensions Festivalu). Bez obzira što je, prije 15 godina najavio kraj svoje DJ karijere, a prije 5 godina ostao gluh na jedno uho, vrlo je izvjesno da ćemo Lil' Louisa još vidjeti za DJ pultom...

Prošlotjednu epizodu iz serijala 'Zaboravljene Legende' pročitajte OVDJE.

Next Page
Loading...
Loading...