Menu
Home Novosti Menu
Blog

Kronike plesnog podija: Zaboravljene legende

Lottie (XX.dio)

  • Arsen Pavešić I Foto: Facebook
  • 3 June 2021

S današnjom, dvadesetom epizodom, završava se (bar zasad) serijal Zaboravljenih legendi, a u posljednjoj epizodi, nakon 19 muških legendi, glavnu ulogu ima jedna dama. Ako se pitate zašto, u ovoj rubrici, nježniji spol dosad nije bio zastupljen? Naravno da nije riječ o nikakvoj diskriminaciji. Ponajprije, jasno je kako na sceni djeluje vrlo malo žena čiji je staž mjerljiv s muškim kolegama spomenutima u ovom serijalu. Svakako, postoje iznimke, kao npr. Paulette, Ellen Allien, Heather, Smokin Jo pa i Marusha , no one su sve prilično aktivne pa im ipak nije mjesto u kategoriji zaboravljenih. Stoga, današnja protagonistica, možda i jedina zadovoljava kriterije rubrike, a osim toga, njena je priča ostavljena za kraj iz još dva razloga. Prvi je da se izravno nadovezuje na naš nedavni Mixmag Adria Podcast #2 , u kojem je, između ostalog, bilo riječi i o utjecaju majčinstva i obitelji na DJ karijere, što je definitivno utjecalo i na karijeru Charlotte Jones (dj. Horne) aka DJ Lottie, danas majke 16-godišnjeg sina Stanleya. Drugi je razlog njen suprug, Mark Jones koji isto zaslužuje status zaboravljene legende, kao londonski rave-pionir i osnivač etikete Wall Of Sound...

Charlotte je odrastala u gradiću Chesteru, na samoj granici Engleske i Walesa, 20-ak km udaljenog od Liverpoola, odnosno 50-ak od Manchestera. Ondje je Charlotte slušala sve što i njena generacija, a crtala je i grafite pod tagom Crash, sve dok netko iz društva nije predložio vikend-izlet u Manchester. Taj put od Chestera do Manchestera, bio je prvi od mnogih putova, prevaljenih na svakakve načine, koji su počeli transformaciju Charlotte u Lottie. U Manchester se, krajem 80-ih, išlo zbog Haciende, naravno. Kao klinka, Charlotte je bila velika obožavateljica Princea, ali Hacienda, američki house i techno ili, u britanskom žargonu – acid house, promijenili su joj život... Rezident DJ Haciende, Graeme Park, jedne je večeri pustio i ploču zbog koje je Charlotte otišla korak dalje od euforične rejverice sa floora. Idućeg dana, kupila je tu ploču u poznatom mančesterskom shopu East Bloc Records. Bila je to ''Back To The Beat'' Reesea & Santonija (Kevin Saunderson i Santonio Echols) i bila je prva u kolekciji koja je rasla iz vikenda u vikend. Charlotte je, za DJ pultom, debitirala 1990. , u rodnom Chesteru, no već '92. donosi odluku o odlasku u London. Zapošljava se kao prodavačica u robnoj kući i izlazi svaku noć. Umjesto Haciende, utočište joj postaje Turnmills, pogotovo notorni Trade afteri nedjeljom. Igrom slučaja, iste godine, nagradu DJ Maga za DJ-a godine osvaja Smokin Jo, djevojka koja je bila među rezident DJ-ima Tradea. Iako je to zasigurno bio značajan poticaj i za Charlotte, za njenu prvu priliku zaslužan je jedan drugi Trade DJ – Malcolm Duffy. Njegovim je posredstvom Lottie debitirala – u Turnmillsu , gdje je, od '94., dobila i rezidenciju na The Gallery zabavama petkom...

Krajem 90-ih, a posebno u prvim godinama novog milenija Lottie iskače kao jedno od vodećih novih lica na britanskoj, dominantno muškoj DJ sceni. Krasi naslovnice brojnih glazbenih magazina u UK, a osvaja i nekoliko nagrada. Nijemci je prozivaju ''engleskom Marushom'' zbog njenog atraktivnog izgleda, pozitivne energije i karizme - atributi s kojima je, pored glazbene selekcije i vještine, osvojila i tadašnju glavnu, ljetnu, plesnu koloniju – Ibizu. Kroz nekoliko sezona, Lottie je postala omiljena u svim najpoznatijim klubovima: Space, Pacha, Amnesia i DC10. Iako, tijekom čitave karijere, Lottie nije imala značajniji iskorak u produkciji glazbe (tri samostalne ploče, jedna s projektom Dr. Strangelove te nekoliko remikseva), ipak je iskoristila svoj trenutak i, 1999. izdala dvije ploče za Duty Free Recordings Paula Newmana (Tall Paul) . Uoči izlaska prve ploče ''The Sound'', Pete Tong ju je ugostio na BBC Radio 1, za njen prvi Essential Mix. Lottie je, od 1999. do 2003., povremeno i mijenjala Tonga na mjestu voditelja emisije Essential Mix , a u istom se periodu pojavljivala i na britanskom MTV-u i Channel 4. Kao zaštitno lice poznatog klupskog serijala Bugged Out, Lottie, 2003., ambiciozno pokreće etiketu Missdemeanours Music i istoimenu klupsku večer, u partnerstvu s Caroline Prothero (menadžericom Davida Guette). Upravo za Missdemeanours će Lottie objaviti svoju posljednju ploču ''Supakilla'', 2004., u suradnji s Justinom Drakeom iz Peace Divisiona...

Missdemeanours se, već iduće godine, ugasio. Caroline je izgubila interes, budući da je njen štićenik bio na dobrom putu da postane svjetska glazbena zvijezda, a i Lottie je bila u drugom filmu. Naime, na Ibizi se dogodio sudbonosni susret s budućim suprugom, Markom Jonesom. Mark je, inače, pripadnik one nulte generacije UK ravera, iz klase Ramplinga, Oakenfolda i Nickyja Hollowaya koji mu je bio i poslovni partner. Mark Jones je i lik koji stoji iza kultne izdavačke kuće Wall Of Sound koju je osnovao '94., a koja je, tijekom prvih 10 godina objavila Röyksopp, Les Rythmes Digitales, Propellerheadse, Zoot Woman i dr. Jones koji je na Ibizi boravio svakog ljeta još od 1983., krajem 90-ih je, na krilima uspjeha Wall Of Sounda, dobio poziciju rezident DJ-a Manumission party serijala u mega klubu Privilege , u organizaciji njegovih starih prijatelja Mikea i Andyja and Andy Mckaya. Tako su se Lottie i Mark, oboje u špici svojih karijera, odjednom našli u istim krugovima. Upoznali su se, zaljubili, vjenčali i, 2006. dobili sina...

Bračni par Jones, sa scene je izbivao dvije godine, a iako ni Mark ni Lottie više nikad nisu ponovili one najluđe godine u svojim životima, 2 008. su se vratili na Ibizu pa čak i odradili zajednički nastup u posljednjoj sezoni Manumissiona u Amnesiji . Mark je nastavio uspješno voditi Wall Of Sound, doduše uz sve manje afiniteta prema razvijanju vlastite DJ karijere, a Lottie se ozbiljnije vratila u igru tek 2010., organizacijom klupskih večeri Geisha s fokusom na DJ-ice iz UK-a i svijeta. Koncept je, 2014., preimenovan u Acidhousewife , što je, ujedno i njen najpoznatiji projekt u posljednjoj dekadi. Lottie je, kroz ove projekte, postala i svojevrsna glasnogovornica žena na UK DJ sceni i žestoki borac protiv svih oblika spolne diskriminacije u glazbenoj industriji. Posljednjih se godina vratila i na radio, na BBC Radio 2, kao urednica i voditeljica emisije Dance Devotion...

Prošlotjednu epizodu iz serijala 'Zaboravljene Legende' pročitajte OVDJE.

Kronike plesnog podija se vraćaju idućeg četvrtka s novim serijalom pod nazivom Elektronički Panoptikum...

Next Page
Loading...
Loading...