Kronike plesnog podija: Zaboravljene legende
Gaetano Parisio (III.dio)
Svega desetak godina nakon što su stanoviti Neil Rushton i ekipa iz 10 Recordsa napravili prve korake u uvozu američkog techna u UK i Europu, neke su europske države već imale svoje techno zvijezde. Pored Engleza, bili su tu i Nijemci, nošeni nacionalnom euforijom nakon pada Berlinskog zida, ali i Šveđani, Nizozemci, Francuzi... No, na prijelazu u novi milenij, kad techno bilježi svoju veliku globalnu ekspanziju, jedna je druga nacija izbila u prvi plan. Talijani, koji su dotad bili, uglavnom house igrači, zasjeli su na tron europskog techna. Dok se talijanska house scena, nastala na obroncima italo disca, događala uglavnom na sjevernom dijelu Apeninskog poluotoka, nova techno scena proključala je na suprotnoj strani – u gradu Napulju. Zaljubljenici u techno glazbu i danas, sa sjetom, pamte zlatne godine napuljskih majstora: Marca Carole, Danila Vigorita, Rina Cerronea, Davide Squillacea, Gaetana Parisia i dr. U današnjim 'Zaboravljenim legendama' bavit ćemo se upravo Parisiom, ponajviše zbog njegovog neočekivanog odlaska sa scene...
Gatano Parisio aka Gaetek, rođen je i odrastao na ulicama pitoresknog, povijesnog središta Napulja, poznatog kao Quartieri Spagnoli. U doticaj s raznim umjetničkim krugovima došao je već kao dijete, budući da je u obitelji imao slikare, kipare, glumce, fotografe itd. Djed mu je bio Luigi Parisio, jedan od najznačajnijih slikara futurističkog pokreta s početka 20.st. Glazbu je počeo slušati s nekih 10, 11 godina, kad su mu najdraži bendovi bili Depeche Mode i New Order, a već je, kao mladi tinejdžer, došao u doticaj s house glazbom koju u Napulj dovode prve gradske party organizacije, United Tribes i Angels Of Love. Pod okriljem te nove gradske subkulture, Parisio je i debitirao za DJ pultom, davne 1992. No ubrzo je, skupa s Carolom i nekolicinom vršnjaka, odlučio otići korak dalje s glazbom. Nabavio se prvi Atari, 909-tka i krenulo s eksperimentiranjem. Parisio je, svojedobno, izjavio kako su, tih godina, imali dva uzora. Bili su to Jeff Mills i – Maradona (!!!) Jer baš kao što Maradona nije otišao igrati u veliki Juventus, nego je krenuo putevima undergrounda u Napulj, tako su oni odlučili zanemariti house sa sjevera Italije i kreirati nešto svoje...
Ipak, stvari nisu išle glatko u početku. Parisio je, kao sin fine gradske obitelji, nevoljko upisao studij prava, s kojim se mučio do '94. Nakon pada na još jednom ispitu u nizu, ključnu ulogu u njegovom daljnjem životu odigrao je njegov otac, koji je, uvidjevši njegovo nezadovoljstvo studiranjem, podržao Gaetanovu odluku da se posveti glazbi. Od tog trenutka, otac mu je bio i ostao najveća podrška. Prvu ploču, Parisio je, kao Gaetek, objavio '97. za britanski Primate Recordings, a iste je godine pokrenuo i vlastiti Conform koji će, uz Carolin Zenit, postati reprezentativna etiketa napuljskog techna, drukčijeg od onog techna koji je dolazio iz Detroita ili Berlina. I upravo je taj techno osvojio plesne podije diljem svijeta, na samom kraju 20., odnosno početku 21.st. Umjesto hladnog, sintetiziranog i pravocrtnog sounda, koji je dotad bio uvriježeno obilježje techno glazbe, napuljski techno donio je dašak Mediterana - energičnost, dinamiku, živahnost i poletnost kakva i priliči kulturološkom nasljeđu Napolitanaca. Na distinkciju napuljskog techna utjecala je i karakteristična, tradicionalna napolitanska glazba, u kojoj se pak mogu razaznati utjecaji španjolske pa i maorske srednjevjekovne glazbe, ponajviše po upotrebi orijentalnih i sjevernoafričkih udaraljki. Ova je glazba ostavila neizbrisiv trag u identitetu Napulja koji je bio dio Kraljevine Španjolske preko 200 godina, a posljedično, preko Gaetana Parisia, Marca Carole, Vigorita i ostalih, utjecala i na formiranje autohtonog gradskog techno zvuka. Osim Conforma, Parisio je stajao i iza etiketa Advanced Techno Research i Southsoul...
Napuljski sound je, početkom 2000-ih, osvojio interkontinentalne simpatije među techno followerima pa čak i naveo neke renomirane techno face da modificiraju svoj dotadašnji sound. Parisiov Conform je tako objavio ploče Adama Beyera i Bena Simsa, a na Carolinu Zenitu pojavili su se Alex Bau i Stanny Fransen. Logično, sav taj uspjeh pratila je i sve veća potražnja za nastupima napuljskih DJ-a na globalnoj sceni koja je, tih godina, bila sveprisutna. Parisio, Carola i ostali nalazili su se na američkim, južnoameričkim, azijskim i inim turnejama, povremeno zajedno, ali uglavnom ne. Ponekad bi prošlo i više mjeseci, dok bi se sreli na nekom festivalu na drugoj strani svijeta. I dok je Marco Carola uživao u tom lifestyleu (i čini to i danas), po prirodi samozatajni Parisio nije u tome pronalazio pretjerano zadovoljstvo, a s vremenom počeo razvijati i određenu averziju prema svemu što je predstavljao status simbol DJ-a. Već tad nije krio kako mu je puno draži aspekt posla svo vrijeme provedeno u studiju i kreativni procesi u stvaranju glazbe od odlazaka na DJ turneje. I baš ga je na jednoj dalekoj turneji, u Japanu 2006., zatekla vijest koja će mu promijeniti daljnji tijek karijere. Brat mu je javio da im je otac teško bolestan. Godinu dana kasnije izgubio je životnu bitku, a nedugo zatim Gaetano se našao na prethodno ugovorenoj američkoj turneji. Teško je sad prosuditi zašto je uopće prihvatio otići na tu turneju. Ipak je bila riječ o smrtnom slučaju bliskog člana obitelji, što je dovoljan razlog za otkazivanje nastupa. Uostalom, Parisio je uživao takav status da je to mogao učiniti bez problema, a gotovo je sigurno da ni booking agencija nije vršila nikakav pritisak na njega. Bila je to, na kraju, ipak njegova odluka. Možda je mislio kako će mu turneja popraviti raspoloženje, no ispalo je upravo suprotno... Prazan i depresivan, Parisio je dogurao do posljednjeg nastupa na turneji, u klubu House Of Blues u Chicagu, krajem 2007. ''To mi je najgora svirka u životu. Osjećao sam se poput bankovnog činovnika koji je u 8 ujutro stigao na radno mjesto koje prezire. Više ništa nije imalo smisla'', otkrio je u jednom nedavnom razgovoru...
Nakon 2007., Parisio se preselio u Barcelonu i pokušao nastaviti živjeti mirnim životom. Inicijalno definitivno zbogom DJ-ingu, na kraju je ipak ispalo parcijalno, jer se, s vremena na vrijeme pojavljivao za DJ pultom, doduše, sve rjeđe. Nastavio je i producirati i izdavati singlove, negdje sve do 2013., a onda je i to pustio. Nakon gotovo 6 godina se, neočekivao, baš onako kako je i nestao, odlučio vratiti. Početkom 2019., u klubu Metro Dance, u španjolskom gradiću Bigastru, odlučio je, bez prevelike pompe, predstaviti svoj novi autorski projekt Origens i, pritom odradio DJ set na tri gramofona. Revitalizirao je i etiketu Conform te, tijekom prošle godine, objavio tri kompilacije ''Conform Re-Touched Series''. Nažalost, njegov je comeback omela pandemija pa se možemo samo nadati kako se nije radilo o nekom kratkotrajnom flashbacku, nego da ćemo Gaeteka vidjeti i čuti kad se svijet vrati u normalu...
Prošlotjednu epizodu iz serijala 'Zaboravljene Legende' pročitajte OVDJE.