Search Menu
Home Novosti Menu
Blog

Najbolji filmovi o MDMA-u i ecstasyju (1. dio)

Riječ je, praktički, o holivudskom podžanru

  • Mixmag I Foto: Mixmag
  • 4 August 2021

MDMA i, u obliku tableta, ecstasy, isprepleteni su s plesnom glazbom i rejv kulturom. Bili dio toga ili ne, pravi noćni izlazak na E-u s najboljim prijateljima dok slušate vaše omiljene DJ-eve jedan je od glavnih plesnih glazbenih tropova, nešto što je uradilo na milijune ljudi i što je dobilo mitsku kvalitetu zahvaljujući zajedničkom, gotovo vantjelesnom iskustvu.

Mnogi su filmaši pokušali oživotvoriti ovo čarobno stanje bivanja, i to s različitim uspjehom i do te mjere da je film o ecstasyju u velikoj mjeri holivudski podžanr. Notorno je teško prikazati na filmu klupsku atmosferu i iskustvo s drogom, ali to nije spriječilo pisce i redatelje da pokušaju.

Pročitajte i ovo: Otok Ecstasyja: Kako je MDMA 1988. došao u Veliku Britaniju

Donosimo neke od najboljih MDMA i ecstasy filmova, u nekom kronološkom slijedu. Neke ste sigurno gledali, možda i više puta, s pravom vidjeti mnogo puta prije, druge znaju tek fanovi a ima i nekoliko onih koje će samo gorljivi MDMA štreberi htjeti provjeriti.

Ovo je prvi dio naše liste.

1996
TRAINSPOTTING

Ove godine slavi se 25 godina Trainspottinga. Iako je prvenstveno poznat po svom sumornom prikazu uzimanja heroina, njegova će četiri protagonista - Renton, Begbie, Sick Boy i Spud - progutati, šmrkati, popušiti ili ubrizgati sve što im dođe pod ruku. Scena s ecstasyjem uključuje Rentona i Sick Boya u noćnom klubu na zapadnom dijelu Glasgowa, što rezultira time da Renton odlazi kući s briljantno iscrpljujućom Diane.

Iako nije prvenstveno 'E film', Trainspotting je ušao u povijest rejva zahvaljujući svom narativu protiv establišmenta, genijalnom soundtracku koji uključuje Underworld, Leftfield, New Order i Primal Scream i zbog načina na koji je savršeno uletio usred procvata plesne glazbe 90-ih. Monolog uz ‘Born Slippy (Nuxx)’ čini da su Trainspotting i rejv zauvijek isprepleteni.

1996
CLUBBED TO DEATH (LOLA)

“Clubbed To Death” naziv je filma Roba Dougana koji se pojavljuje i u Matrixu i Clubbed To Death (Lola), francuskom filmu u kojem 20-godišnja Lola ulazi u tamnu stranu noći kroz vrući, ljepljivi rejv.

Nakon što je zaspala u posljednjem autobusu prema kući, Lola završi na pogrešnom kraju grada samo da bi se sprijateljila sa slučajnim likom, koji joj daje ecstasy i poziva je u klub gdje završava upletena u ljubavni trokut. Daft Punk je na soundtracku a krepka estetika zanimljiv je kontrapunkt ružičastom pogledu na rejv u Human Trafficu, čak iako ovo nije najcjenjeniji film na ovom popisu.

1997
NOWHERE

“Nowhere” prati ekipu tinejdžera tijekom jednog dana i noći u Los Angelesu u kojem se bore s prijateljstvom, seksualnošću, romantičnim vezama i samim smislom života.

Bolno cool (glumačka postava u osnovi je postavila temelje za ono što ljudi danas nose na underground LGBTQ + zabavama), neustrašivo promiskuitetna i očajna u želji da ih netko razumije, ekipa se uputila na house party s ecstasyjem na kojem uče nove stvari o sebi i jedni o drugima.

“Nowhere” je dio “Teenage Apocalypse” trilogije Gregha Arakija, a sadrži vrtoglavi niz pogleda, psihodelični narativ i neke čarobne realistične trenutke zbog kojih ćete vrtjeti glavom.

1997
COMING DOWN

“Coming Down” je svojevrsna preteča “Human Traffic” - kratki film koji rejv iskustvo prikazuje na jedinstven britanski način. Detaljno opisuje kraj noći, dok se grupa prijatelja vraća iz kluba. Svi su na ecstasyju, vode duboke razgovore, doživljavaju prolazna vantjelesna iskustva i spoznaje kao i nespretne pokušaje romantike. Iako traje samo 30 minuta, savršeno snima ciklus epskih uspona i egzistencijalnih najnižih razina (ispupčene zjenice i hladan znoj posebno su precizni), a ima i genijalan soundtrack ambijentalnog i bubnjarskog basa D*Notea, benda redatelja Matta Winna.

1999
HUMAN TRAFFIC

“Human Traffic” predstavlja oličenje rejv iskustva, od odbijanja posla, preko pritiska vršnjaka na izlazak, deranje na onoga koji nije dobio ulaznicu za klub, do razbacivanja na podiju i posezanja za laserima pa sve do toga da se ljubite s nekim, da se rastapate, mazite na sofi u stanu vašeg najboljeg frenda, okruženi ljudima koje volite najviše na svijetu. Ovo je spektakularan prikaz mladih na tabletama i jedan od onih filmova o drogi koji će vas, na žalost, natjerati da je čim prije probate.

Cameo uloge imaju Carl Cox, Pete Tong, Howard Marks, tu su scene s mladim Dannyjem Dyerom (“nice one bruvva!”) i Shaunom Parkesom (frajer iz dućana s pločama), a pojavljuje se i scenarist/redatelj Justin Kerrigan koji ima jedan od najvećih izjava u filmu (“Got any jungle in guy?”). Sve u svemu, “Human Traffic” bit će relevantan sve dok ljudi izlaze i razvaljuju se.

1999
GO

Što da je “Human Traffic” napravljen u Hollywoodu? Vjerojatno bi bio kao “Go”, koji također govori o frendovima koji se drogiraju. Prenapuhan je i prepun šala kao da je sitcom, ali ipak s više adrenalina od prosječnog rejv filma. Ako ništa, valja ga pogledati zbog throwbacka na 90-e.

2000
GROOVE

Krhkiji prikaz američkog rejva iz ovog doba dolazi u obliku “Groovea”, koji se događa na velikom warehouse partyju u San Franciscu, većem nego što su njegovi promotori mogli i sanjati. Pojavljuju se lica sa scene kao što su Forest Green, WishFM i Polywog, a cameo ulogu ima i prog-house junak John Digweed, koji je također doprinio soundtracku svojim projektom Bedrock zajedno s Nickom Miurom.

2002
24-HOUR PARTY PEOPLE

“24-Hour Party People” romatična je priča o mančesterskoj glazbenoj sceni kasnih 80-ih i ranih 90-ih, koja se vrti oko Tonyja Wilsona - suosnivača Factory Recordsa, menadžera Haçiende i jednog od najutjecajnijih gradskih likova - glumi ga Steve Coogan. Film je apsolutna bomba i mora da ga je bilo jako zabavno snimati, s obzirom na njegovu sex, drugs ‘n’ post punk/acid house prirodu i pojavljivanje vodećih glazbenika dviju scena, kao što su Paul Ryder, Jon DaSilva, Mark E. Smith, Dave Haslam, Mike Pickering, pa čak i sam Tony Wilson.

2003
BAD BOYS 2

Kakav bi ovo popis bio da na njemu nije detektiv poručnik Marcus Burnett, koji se tako razvalio i tako loše to skrivao od svog šefa? U drugom dijelu jednog od najboljih 'buddy cop' filmova svih vremena, Will Smith i Martin Lawrence progonili su neke dilere ecstasyja s predvidljivo smiješnim i eksplozivnim rezultatima. Lawrenceov prikaz nekog tko je prvi put na ecstasyju natjerat će se vas da odvalite od smijeha.

Next Page
Loading...
Loading...