Search Menu
Home Novosti Menu
Blog

Ravearchive.com, impresivna mixtape arhiva

Bogata zbirka digitaliziranih kazeta trojice kolekcionara

  • Arsen Pavešić I Foto: Moran
  • 26 March 2021

Lou Ottens, inovator koji je svijetu dao audio kazete, nedavno je preminuo, ali njegovo nasljeđe ostaje prisutno za nove generacije. Osim što su se, posljednjih godina, pojavile male izdavačke kuće koje su vratile kazete u opticaj kroz popularna limited edition izdanja, neobična mikro scena kolekcionara ovih medija prisutna je na svim kontinentima. Među njima su posebno zanimljivi vlasnici zbirki promotivnih DJ mikseva, snimljenih na kazete početkom 90-ih. Ne tako davno, takve su kazete služile kao glavni DJ tool za predstavljanje i dogovaranje nastupa, a danas mlađim ljubiteljim elektroničke glazbe koji se nisu susreli s tom formom DJ promocije, predstavljaju pravu glazbenu egzotiku. Čak i ako fizički primjerci promo kazeta nisu dostupni, velik interes postoji i za njihove digitalizirane snimke, dostupne na platformama poput SoundClouda i MixClouda. Za jednu od najbogatijih kolekcija digitalnih zapisa DJ mikseva s kazeta, zaslužno je troje entuzijasta s američkog srednjeg zapada: Dan Labovitch, Jon Braun and Adam Dorfman. Ovi samoprozvani čuvari rave arhive digitalizirali su gotovo dvije tisuće snimaka i objavili ih na stranici Rave Archive.

Stranicu ravearchive.com, ovaj je trojac pokrenuo još 2007. Braun i Dorfman su, 90-ih godina, preprodavali kazete s miksevima za 10$ i putovali s ravea na rave, gotovo svakog vikenda. U to vrijeme, nisu bili partneri, nego konkurencija...

''Bilo je to vrijeme, kad se, u radijusu od nekoliko stotina kilometara, svakog vikenda održavalo više vrhunskih glazbenih događaja,'' otkriva nam Jon Braun. ''Dok sam radio za magazin Massive iz Milwaukeea, svakog vikenda bi se našao na nekom raveu, gdje bi improvizirao nekakav štand i prodavao kazete. Preko tjedna sam vrijeme uglavnom provodio u podrumu, kopirajući kazete. Nakon nekog vremena, osim prodaje, jedan dio kazeta sam počeo i razmijenjivati s drugim preprodavačima. Iz vikenda u vikend, rasla je i moja kolekcija.''

Dan Labovitch dolazi iz jungle krugova grada Chicaga, a Braunu i Dorfmanu se priključio nešto kasnije. Zapravo je on bio taj koji je potaknuo ideju o kreiranju online arhive, putem koje bi svoje mixtape kolekcije mogli podijeliti sa svijetom. Kad je stranica ravearchive.com, po prvi put, ugledala svjetlo dana, dogodilo se nešto neočekivano. Ljudi iz raznih krajeva svijeta počeli su se javljati i slati pošiljke s kazetama, za koje su htjeli da postanu dio rave arhive, u što se stranica naposljetku i razvila...

''Osjetili smo kako je neophodno sačuvati taj period u glazbi i povijesti, pogotovo zbog važne uloge koju su miksevi na kazetama imali u rave kulturi,'' objašnjava nam Braun. ''Bila su to luda vremena koja su, u tom obliku, vrlo kratko trajala. Glazba s tih kazeta mogla se jednostavno izgubiti i zaboraviti...''

JOHN ACQUAVIVA: LIVE AT PORCUPINE ROCKETSHIP 1997.

Sam proces digitalizacije audio-kazeta nije nimalo jednostavan ni brz...

''Nema način da se postupak ubrza. Sve je potrebno odraditi u real-timeu. Drugim riječima, za presnimavanje snimke od 90 minuta potrebno je upravo 90 minuta, nakon čega dobivate
tzv. raw audio zapis. Njega je potrebno pročistiti, pretvoriti u odgovarajući format, dodati ID3 tagove i uploadati na FTP server te ga, potom i objaviti na stranici.'', objašnjava nam Braun.

Cilj same faza ''čišćenja'' audio zapisa nije dobivanje savršenog zvuka. Uglavnom se radi o eliminaciji pozadinske buke koja često bude prilično glasna, pogotovo kod starijih snimaka. Osim toga, jedina intervencija je pojačavanje glasnoće. Istinski ljubitelji kazeta nisu skloni pretjerano ispoliranom zvuku u odnosu na original, jer onda zapis postaje potpuno neautentičan. Stoga će vas (ne)kvaliteta pojedinih setova s ravearchive.com možda i iznenaditi. Zvuk je neusporediv s današnjim standardima digitalnih formata. No to nije slučajnost, takva razina zvuka zadržana je s namjerom da slušatelju pruži iskustvo slušanja iz 90-ih godina...

BAD BOY BILL DANCE PARTY MIX 1991.

Krajem 2016., Rave Archive je nestao s interneta. Hosting je postao preskup, a stranica nije donosila nikakav prihod. Nakon gotovo dvije godine, Internet Archive, krovna stranica i digitalna baza ogromne količine podataka, među kojima i onih s Rave Archivea, izašla im je u susret i pristala, kao pokrovitelj, vratiti sav sadržaj. Rave Archive, od listopada 2018. nudi mogućnost streamanja i preuzimanja čitave kolekcije koja se ažurira gotovo svakodnevno.

"Mixtape kultura bilježi jedan trenutak u povijesti koji se više neće ponoviti,'' zaključuje Braun. ''Te snimke su svojevrsne vremenske kapsule svog doba. One pružaju uvid u jedan specifičan underground pokret koji je oblikovao nekoliko generacija. Nažalost, unatoč našem trudu, puno veća količina kazeta od one u našim zbirkama je izgubljena, bačena ili uništena. Čak ni većina DJ-a koja ih je snimala, danas više nije u njihovom posjedu...''

I vi možete dati svoj doprinos Rave Archiveu i donirati kazete, flyere, časopise ili neke druge materijale. Kontaktiraje Rave Archive putem Facebook stranice ili im pošaljite e-mail.

Next Page
Loading...
Loading...