Ispod radara: Christian Kroupa
Slovenski producent s RBMA i Boiler Room iskustvom te izdanjem koje je oduševilo i nedavno preminulog Andrew Weatheralla
Nakon što smo kroz duži razgovor, popraćen autorskim fotografijama, predstavili jednog hrvatskog i jednog srpskog artista - stižemo u Sloveniju! Christian Kroupa zasigurno je jedan od najtalentiranijih i najskromnijih izvođača u našoj regiji. Iza sebe ima gomilu uspješnih stvari s kojima se može (i treba) pohvaliti, a support kojeg redovito dobiva to i argumentira - Andrew Weatherall, Scuba, Ben UFO, Midland i dBridge samo su dio ekipe koju je oduševila njegova muzika.
E: Pozdrav Kroupa, bacimo se odmah na razgovor o sigurno najvećoj prekretnici u tvojoj glazbenoj karijeri - Red Bull Music Academy! Sjećaš li se trenutka kad si 2014. godine dobio mail s pozivom u Japan, i to kao jedan od svega 59 sretnika u svijetu?
C: Pozdrav Ela! Naravno da se sjećam! Bilo je ljeto, igrao sam nogomet s frendovima… ali prije nego nastavim, moram napomenuti da su se prijave za RBMA aplicirale šest mjeseci ranije (hvala Dino na linku!) tako da sam u međuvremenu skroz i zaboravio na to sve. Uglavnom, došao sam doma s nogometa, refreshao svoj mail i vidio “Tokyo is calling” mail. Odmah otvaranje i skrolanje kroz jako dug mail, sve dok nisam našao rečenicu sa službenim pozivom na Akademiju! Nisam mogao doći sebi (!!!), prvo sam javio roditeljima koji su još manje vjerovali u cijelu priču haha vjerovatno radi straha da oni plaćaju smještaj i put do Japana. Nakon toga, zatvorio sam se u sobi i plakao od sreće. Iduće dane proveo sam na Googleu istraživajući sve o RBMA. Tek sam tad shvatio da se radi o nevjerovatno jakoj platformi i akademiji koju su pohađali veliki Jackmaster, Space Dimension Controller, Om Unit, Objekt, Cosmin TRG, Flying Lotus i drugi.
E: Ako se ne varam, među vas 59 sretnika bili su tad i relativno nepoznati, a danas globalno priznati Palms Trax, Mumdance, Zebra Katz i Courtesy. Misliš da ih je RBMA lansirao na velike pozornice?
C: Dodao bih i Xosar na popis. Ona i Palms Trax izvođači su s čijim sam radom te godine bio najviše upoznat. Nisam siguran za Zebra Katz, za njega sam saznao tek dolaskom na Akademiju, dok Mumdance nisam upoznao… on bio na Akademiji u studenom, a ja u listopadu. Što se tiče uspjeha, mislim da je za to zaslužan mix svega. Xosar je već te godine bila relativno poznata radi izdanja za L.I.E.S. i Rush Hour. Slična stvar je bila i s Palms Traxom koji je upravo u tom trenu izdao za Lobster Theremin i potpisao ugovor s Dekmantel, dok je Courtesy bila zadužena za programski dio Culture Boxa u Copenhagenu. Od svih sudionika rekao bih da je njena karijera nakon RBMA otišla u nebo. Ne odmah, ali uskoro nakon Akademije i selidbe u Berlin. Osim navedenih imena, tu su bili i vrhunski Larry Gus, Kate NV i Lafawndah.
E: Kakva ekipa! Za one koji ne znaju, RBMA od 1998. slovi kao najjača svjetska muzička platforma koja je sve do 2018. godine okupljala top producente, DJ-eve i predavače na jedno mjesto. Možeš li ukratko opisati vrijeme provedeno tamo? Imaš neki poseban highlight za podijeliti?
C: Osim što sam u tom trenu jako malo znao o RBMA, bio sam i relativno naivan klinac te neiskusan DJ s jako malo produkcijskog znanja. Nisam imao ni prevelikog iskustva što se tiče putovanja, tako da mi je već odlazak u Tokijo bio veliki izazov. Danas bi bila potpuno druga priča, ali nema veze, prihvatio sam priliku i otišao na Akademiju bez previše znanja i očekivanja. Smjestili su nas u Shibuya hotel s najluđim pogledom na njihove ceste i kvartove. Tempo je bio jako intezivan; rano buđenje, odlazak do RBMA zgrade na doručak pa na prvo predavanje. Nakon toga praksa u studio radionici, ručak pa iduće predavanje. A kad je bilo vrijeme za party, onda bi svatko dobio svoj slot. Nakon partyja odlazili smo u studio gdje bi se proveo ostatak večeri. Na primjer, stvar za dBridgea radio sam do nekih 8 ujutro, odspavao 2 sata i otišao natrag na predavanje. Bilo je zaista intezivno, ali apsolutno se isplatilo! Doslovno je svaki dan bio jedan veliki highlight. Svaki dan neko novo iznenađenje. Naravno, jedan od najjačih trenutaka je dolazak Nine Kraviz s kojom sam imao priliku popričati i nekoliko sati svirati na mašinama. Onda stvar za dBridgea! To je bilo nešto zaista nevjerovatno, s obzirom da mi je on jedan od najdražih izvođača i vlasnika labela ikad. Uspio sam hengati s Richie Hawtinom i upoznati Kerri Chandlera… Stvarno je bilo puno wow trenutaka, mogao bih ovako u nedogled.
E: Znači dvotjedni highlight? :) A kako se to cijelo iskustvo preslikalo na tvoju karijeru što se tiče broja gigova ili potpisivanja za record labelove?
C: Hmm, nije da sam odmah dobio mailove od labelova ili promotora. Iskreno, te godine nisam ni mnogo stvari izbacio, osim one svoje prve ploče za Farbwechsel. Još sam bio cijeli pogubljen... Radio sam hrpu različitih stvari, od housea preko acida do experimentale, tako da sam većinu vremena provodio tražeći žanr koji mi najviše odgovara. Rekao bih da je referenca najbolja stvar kod RBMA! To dosta olakšava stvari kad nekome pošalješ svoje demo snimke na check. Naravno, uskoro su došle i brojne svirke po Sloveniji. Osim toga, rekao bih da je već RBMA iskustvo samo po sebi ogroman mentalni boost za dalje.
E: Jesi li s nekim od sudionika, predavača ili organizatora ostao u kontaktu?
C: Naravno. Slična stvar kao kad završiš srednju školu, s nekima ostaneš u kontaktu iako se od onda niste ni vidjeli. Danas je to zaista jednostavno uz Facebook ili Instagram. Čujem se s Marcom Passaranijem, koji je i remiksirao jednu moju stva. Onda, Larry Gus i Yusaku Aoki (vrhunski fotograf!).
E: Iza sebe imaš izdanja kao Christian Kroupa i kao Alleged Witches. Još uvijek radiš muziku pod oba aliasa ili je fokus na ovom drugom, novijem projektu?
C: Da, u posljednje vrijeme najviše radim muziku kao Alleged Witches. Vjerovatno jer mi taj zvuk trenutno više odgovara i ljudima lagano postaje prepoznatljiv kao moj zvuk. Osim toga, s tim aliasom se u manje vremena realiziralo više dobrih stvari nego s prvim - stvar za Fabric 90mix by Scuba, Alex Smoke remix za R&S, 12inch za Meda Fury i nedavno izdanje za Dimensions Recordings. Ali, kako sam trenutno dosta u technu i neke od gotovih stvari uopće nisu za baciti, možda objavim nešto i kao Christian Kroupa... ili pokrenem treći alijas. Svakako stay tuned!
E: Osim zavidnog broja festivala, 2017. nastupio si na Boiler Roomu - i to u LIVE izdanju kad Christian Kroupa. Kako je to prošlo?
C: Prvo se moram zahvaliti Stiroporu na pozivu i odličnom lineupu, ali ja sam bio jako nervozan. Radio sam live nastup što nisam radio godinama, tako da sam kombinirao stvari s oba aliasa. Također cijelo iskustvo nije bilo ništa specijalno. Boiler Room je u potpunosti izgubio svoju posebnost i čaroliju, što je za očekivati s obzirom da imaju po nekoliko evenata tjedno. Nekad je BR nastup otvarao puno vrata... Nema veze, ionako nisam zadovoljan tim nastupom.
E: Znam da si 2018. gostovao na Dimensions. Osim tog festivala, koje bi još istaknuo?
C: Jesam, da! Iskustvo je bilo super, jedino mi je žao što nisam malo više razludio sa svojim setom. Od drugih festivala sigurno Butik Festival u Tolminu. Savršena lokacija, jako profesionalna organizacija i super friendly ekipa. Line up neću ni spominjati, a mislim da će ove godine biti još i bolje (ako se održi s obzirom na Korona situaciju). Dalje su tu sigurno Sonar u Barceloni i Üle Heli in Tallinn. Iako, meni je svugdje super. Sretan sam kad mogu negdje nastupati, upoznati nove ljude, nova mjesta i kulture, plus za to biti i plaćen hehe.
E: Još kad tvoj rad prepoznaju globalno poznati artisti… Kakav je osjećaj kad dobiješ support od izvođača kao što su Scuba, dBridge, Hodge ili Alex Smoke? Tko te posebno iznenadio?
C: Spomenuo bih i nd_baumecker, Midland i Ben UFO podršku pošto su to artisti kojima se najiskrenije divim. Tu je i Trevor Jackson, koji je jedno moje izdanje stavio u “top 10 vinyl releases of the year”. Onda tu je Andrew Weatherall (rest in peace) koji je u svojoj NTS emisiji pustio nekoliko mojih Alleged Witches stvari i koji je za moje zadnje Dimensions Recordings izdanje napisao “a truly astounding piece of work”. To jednostavno pobjeđuje sve! Ali moram nadodati, stvarno mi sve pohvale jako puno znače i cijenim tuđa mišljenja. Hvala svima koji me supportaju, bilo kroz kupovinu moje muzike, puštanje iste ili ostavljanja pozitivnih komentara / poruka.
E: Kad ne produciraš stvari, onda ih puštaš na Radio Študentu. Kako to ide?
C: Emisija se zove Flash Forward, a naslijedio sam je od Dina (isti lik koji mi je poslao link za RBMA). U eteru sam svakog drugog petka od 20h, a tamo doslovno puštam sve što želim, uz kratak info o autoru i samoj stvari. Uglavnom promoviram svježe stvari, ali uleti i koja starija. Zajedno s kolegama radim i na poboljšanju svojih vokalnim vještinama haha tako da će uskoro show biti još ugodniji za slušanje - tune in!
E: Za kraj, kakvi su ti planovi za dalje? Gdje se vidiš 2025. godine?
C: Iskreno, samo želim biti pošten čovjek koji radi glazbu. Želim izdati stvari na kojima trenutno radim. Nadam se nastupima, naravno što više njih… Čak mi odgovara i isprazniti neki floor. Nadam se da ću u tih pet godina napokon pronaći Christian Kroupa sound, kao što sam za Alleged Witches. Ako još mogu dodati... smatram da je trenutni period ključan za sve što dolazi. Nakon ove pandemije stvari neće biti isti. Možda se dogodi potpuni restart kojeg svi i trebamo, od društva do ekonomije, da postanemo održivi u ovom svijetu. Ako ne, onda je ovo sve još jedan dio jednadžbe u koju kad ubacimo lude političare, bankare, klimatske promjene i migrantske krize… za rezultat dobivamo armagedon.
E: Da, nadamo se prvom scenariju…
Christiane, hvala na razgovoru! Veselim se ponovnom druženju na jednom od festivala (pričam o 2021. godini).
Zahvaljujem i Robiju na odličnim autorskim fotografijama! Ekipa, sretno dalje!