Phil Asher bio je plodan DJ i producent koji je ljude povezivao glazbom
Britanski pisac i DJ Bill Brewster, ko-autor knjige “Last Night a DJ Saved My Life”, piše o nedavno preminulom DJ-u i producentu, suosnivaču legendranog CoOp crewa
Svaki grad na svijetu ima jednog ili dva Phila Ashera. Oni su pokretači partyja ili organizatori. DJ-evi koji se bore, ali ne dobivaju uvijek zasluge za to. Rezidenti koje samo lokalci znaju i vole. Glavni motivatori, žanrovski inovatori, nadareni kalemitelji. DJ-evi DJ-a. Neopjevani junaci.
No, izljevi ljubavi i višestruke počasti koji su se pojavili nakon vijesti o Asherovoj smrti, sugeriraju da je bio popularniji nego što smo mislili. Tipično za Philovu osobnost - skromnu, podcijenjenu i uvijek velikodušnu - da tek sada u potpunosti cijenimo utjecaj koji je njegova glazba imala na nas. Ili, kako je rekao za DMC World: “Underground i pod krinkom: to sam ja; ne volim biti u centru pozornosti.”
Phil Asher je do temelja predstavljao zapadni London. To je mjesto gdje je rođen i gdje je odrastao i gdje je živio cijeli život. Njegov prvi posao u industriji bio je rad u Roy The Roach’s Quaff Recordsu na Lancaster Roadu, u blizini Ladbroke Grovea, 1989. godine, zajedno s najboljim prijateljem Rayom Whittardom. 90-ih Asher je bio dio ekipe DJ-a, producenata i A&R-a sa sjedištem u Kensingtonu, koji je uključivao i njegovog mentora Noela Watsona, začaran novim house zvukom koji je dopirao iz SAD-a, često koristeći akronim LGNJAS (Ladbroke Grove New Jersey Appreciation Society) na 12-inčnim izdanjima.
Kasnije tijekom tog desetljeća, iz tog istog londonskog okruga izašao je i broken beat, specifičan britanski zvuk nadahnut jazzom, jungleom, hip hopom i grooveom, s Mikeom Slocombeom i Goya Musicom Spencera Weekesa - skrivenim u podrumu u Kensalu Riseovom Saga Centru kao neformalnim sjedištem. Asher je opet bio u samoj srži stvari, suosnivajući utjecajni CoOp, s Demusom, Degoom i IG Cultureom, klubom koji je pružio platformu da se taj stil proširi i van granica.
Sljedeći Philov klupski pothvat, suradnja s Patrickom Forgeom, bio je Inspiration Information, nazvan po glavnom albumu Shuggiea Otisa, opet u njegovom voljenom zapadnom Londonu u ugodnom Notting Hill Arts Clubu. Svaki petak navečer tijekom više od deset godina, s glazbom koja se kretala od Juniora Murvina do Underground Resistancea, od Herbieja Hancocka do Minnie Riperton. “Phil i Patrick Forge imali su ideju za 'ladies only warm up' nazvano Ladies First, sa mnom i nekoliko izvrsnih DJ-a”, prisjeća se rezident DJ-ica Inspiration Informationa, Katie Barber. “Puštala sam većinu petaka, najmanje četiri sata, prije nego što su Phil i Patrick preuzeli i to sam radila sljedećih osam godina. Phil mi je postao poput brata. Bio je moj učitelj, moj mentor, moj prijatelj. Njegova velikodušnost i toplina nisu imali granica.”
Njegova prva produkcija (ponovno s Rayom Whittardom) izlazi 1992. godine, Two Shiny Heads i Pascals Bongo Massive (zajedno s perkusionistom Pascalom), a ubrzo razvija i prepoznatljiv zvuk koji je možda započeo s house glazbom, ali na kraju se proširio izvan lako definiranih granica. Bilo je nemoguće utvrditi Asherov studijski stil, izvan njegove sklonosti prema 'rocking beatu' na pojedinom sampleu (“Phil je bio genij u MPC-u”, kaže drug iz Kivija Nathan Haines). Njegova produkcija kretala se od r'n'b-a, funka, duba, broken beata, pa čak i (pod imenom Phlash & Friends) mračnog, deep housea. Postoji mnoštvo toga (poput apstraktnog Phoojuna) što prkosi lakoj kategorizaciji.
Njegovo je najdugotrajnije partnerstvo bilo ono s Lukeom McCarthyjem, kao Restless Soul. Jedna od njihovih ranih produkcija bila je “Sykodelik”, sjajni komad tehno-disca koji je obožavao Weatherall (čak ga je i remiksirao pod svojim aliasom Two Lone Swordsman). Nastavili su remiksirati Jamiroquai, Peven Everett, Earth, Wind & Fire i bezbroj drugih. I da ne zaboravimo, mnogo godina prije pomame za mash-upovima, Phil je objavljivao vlastite (sada vrlo kolekcionarske) mash-upove i disko prerade na labelu JPR Inc.
“Bio je to vrlo poseban period u mom životu”, sjeća se Haines, čiji je “Sound Travels” producirao Asher. “Kad smo ga započeli, nisam izdao nijedan album u Velikoj Britaniji. Phil mi je vrlo rano rekao da će mi, ako producira album, omogućiti međunarodnu karijeru. Bio je u pravu. To je bio njegov dar meni. Kad ga je izbacio, život mi se preko noći promijenio. Odjednom sam imao svjetsku publiku kroz Phila i label kao i svu dobru volju koju je Phil imao. Phil je bio dio veće globalne scene i sve nas je povezao kroz glazbu.”
Asher je bio ta rijetka vrsta DJ-a, za kojeg žanrovi nisu bili bitni. Volio je sve vrste glazbe i imao je širok prikaz posla DJ-a, koji se kretao od jazza do techna. “Prisjećajući se posebnih vremena kada smo Phil i ja svirali zajedno u Lostu”, napisao je Kirk Degiorgio na Twitteru. “Da - mogao je svirati bilo gdje i uvijek razvaliti: PRAVI DJ.” Tip DJ-a, koji bi zapravo mogao svirati zajedno s Kirkom, razvaliti Panorama Bar, a zatim svirati duhovni jazz u Inspiration Informationu (i učiniti da to funkcionira).
Nathan Haines radio je na novom albumu s Phillom i prisjeća se zadnjeg razgovora koji su imali. “Bilo je vrlo stvarno. Oboje smo bili u dobroj fazi života i bili smo spremni za nastavak zajedničkog muziciranja. Nažalost, stvari su se promijenile, ali održat ću to putovanje živim i obratit ću se nekim producentima i glazbenicima koji su bili bliski Phila da mi pomognu završiti ono što smo započeli.”
Roy Marsh - zvani Roy The Roach - bio je čovjek koji ga je uveo u industriju i jedan od najstarijih Philovih prijatelja: “Posao DJ-a je da kopa kroz hrpu sranja i pronađe grumen zlata i to je Phil i učinio. Puštao je glazbu ne zato što mu je netko drugi rekao da je dobra; svirao je glazbu koja mu je dirnula dušu, koja mu je podigla srce i raspoloženje. Taj je čovjek u sebi imao toliko ljubavi. Volio je ljude, volio je glazbu, volio je životinje, volio je sve i kad volite tako, onda vam se ljubav i vraća; sve to vrijedi i kad je stajao iza pulta.” Phil Asher: originalni Ladbrokeov groover.
Billa Brewstera pratite na Twitteru.